Vučić obišao radove na izgradnji pruge Beograd - Budimpešta
STARA PAZOVA: Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas pre podne radove na izgradnji dela brze pruge Beograd-Budimpešta, od Beograda do Stare Pazove, koja se gradi po evropskim standardima i biće naša najsavremenija pruga.
Vučić je prugu obišao sa ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, ambasadorkom Kine Čen Bo i izvođačima radova.
Deonica Beograd Centar - Stara Pazova je duga 34,5 kilometara.
Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehnicke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar - Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.
To je prva deonica pruge brze Beograd - Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.
Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.
Radove na toj deonici izvode kineske kompanije "China Railways International" i "China Communications Construction Company" , a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.
Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.
Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga sa naše strane biće duga oko 184 kilometara.
Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".
Na deonici Beograd Centar - Stara Pazova u toku su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji levog koloseka.
Dva postojeća koloseka izmedu Beograd Centra i Batajnice biće rekonstruisana, dok će između Batajnice i Stare Pazove biti napravljena dva nova koloseka.
U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.
Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju.
Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.
Brza pruga se neće nigde ukrštati sa putnom infrastrukturom.
Inače, kineske firme biće angažovane i na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom, dok deonicu Stara Pazova - Novi Sad gradi kompanija ruskih železnica "RŽD Internešenel".