Вучић обишао радове на изградњи пруге Београд - Будимпешта
СТАРА ПАЗОВА: Председник Србије Александар Вучић обишао је данас пре подне радове на изградњи дела брзе пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове, која се гради по европским стандардима и биће наша најсавременија пруга.
Вучић је пругу обишао са министарком грађевинарства Зораном Михајловић, покрајинским премијером Игором Мировићем, амбасадорком Кине Чен Бо и извођачима радова.
Деоница Београд Центар - Стара Пазова је дуга 34,5 километара.
Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехницке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
То је прва деоница пруге брзе Београд - Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.
На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају.
Радове на тој деоници изводе кинеске компаније "China Railways Интернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company" , а вредност уговора је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.
Радови су почели крајем новембра 2017. године.
Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга са наше стране биће дуга око 184 километара.
Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".
На деоници Београд Центар - Стара Пазова у току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека.
Два постојећа колосека измеду Београд Центра и Батајнице биће реконструисана, док ће између Батајнице и Старе Пазове бити направљена два нова колосека.
У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.
Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију.
Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.
Брза пруга се неће нигде укрштати са путном инфраструктуром.
Иначе, кинеске фирме биће ангажоване и на деоници од Новог Сада до границе са Мађарском, док деоницу Стара Пазова - Нови Сад гради компанија руских железница "РЖД Интернешенел".