Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Više od 90 % gradova i opština potpuno primenjuje sve mere

07.04.2020. 13:44 13:45
Piše:
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

BEOGRAD: Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić ocenio je danas da više od 90 odsto gradova i opština u Srbiji potpuno primenjuje sve mere vlade tokom vanrednog stanja.

U pojedinim situacijama bilo je nepotpunog poštovanja vladinih mera ali su, kaže, u međuvremenu gradovi i opštine u komunikaciji sa ministarstvom i drugim državnim organima, većinu nepravilnosti otklonili.



Ružić kaže za Tanjug da više od 40, 50 odsto zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave radi od kuće ali da zbog toga što su brojne usluge opština u ranijem periodu digitalizovane, građani mogu bez problema da nastave da ostvaruju svoja prava.



"Čitava državna uprava, opštinske i gradske uprave, trude se maksimalno da u novonastalim okolnostima vanrednog stanja svoje postupke usklade sa merama koje je Vlada Srbije donela", navodi ministar.



U skladu sa instrukcijama vlade, zaposlene službenice u državnoj upravi koje imaju maloletnu decu do 12 godina, zatim oni sa hroničnim oboljenjima, i svi koji imaju više od 60 godina, mogu da rade od kuće.



Ministar navodi da zbog te činjenice sigurno polovina službenika radi svoj posao od kuće ali, napominje, to ni na koji način ne utiče na krajnji epilog rada svih opštinskih i gradskih uprava.



„Za građane kao krajnje korisnike najvažnije su pre svega komunalne, socijalne i administrativne usluge u svojim sredinama”, kaže Ružić.



"Što se tiče komunalnih usluga, u 90 odsto slučajeva je u svim opštinama i gradovima, to organizovano na adekvatan način u skladu sa poštovanjem mera i policijskim časom", objašnjava Ružić i ističe da se kroz organizaciju pružanja komunalnih usluga "vidi snaga jedinica lokalnih samouprava".



Govoreći o uslugama koje su važne za građane, ministar navodi da je zahvaljujući digitalizaciji, najveći broj tih usluga moguće obaviti upravo e-putem.



Navodi primer onlajn upisa dece u osnovnu školu ili u predškolske ustanove.



"Mislim da je to jedan od boljih odgovora na ovaj problem sa kojim se svi suočavamo", rekao je Ružić.



Na pitanje Tanjuga, šta je to što jedinicama lokalne samouprave (JLS) u ovom trenutku najviše nedostaje, Ružić kaže da ono što gradovi i opštine očekuju od vlade, to i dobijaju, a to je pre svega, kaže, tehnička podrška ali i jasne i precizne instrukcije.



"Ono što svakako JLS očekuju od Vlade, a to i dobijaju, to je podrška i sinhronizacija postupaka. Vlada je donela više zaključaka, jedan određeni broj uredbi, koje tretiraju postupanje u ovim okolnostima vanrednog stanja", rekao je Ružić i naveo da se kroz resorno ministarstvo, koje je "kanal komunikacije", sve mere usmeravaju ka gradovima i opštinama.

"Bez obzira što u nekim pojedinim situacijama ima odstupanja u primeni tih mera, rekao bih da u više od 90 odsto slučajeva jesu primenjene. Svi štabovi na lokalu očekuju, i na čemu insistiraju, jeste jasna, precizna i koncizna informacija o merama koje treba da primenjuju", navodi Ružić.



Kada je reč o inspekcijom nadzoru i prijavama građana koje se odnose na one koji u ovoj situaciji žele da se okoriste, i podižu cene namirnica ili neizdaju fiskalne račune, Ružić kaže da je za nepune dve nedelje od kada je proradio kontakt centar primljeno više od 2.000 žalbi građana, a od tog broja, 1.600 je ušlo u proceduru.



Ministar dodaje da građani svakog dana pozivaju svoje JLS i raspituju se kako mogu da pomognu u dopremanju i nabavci namirnica, lekova, pogotovo žiteljima ruralnih sredina, i socijalno ugroženom stanovništvu.

Piše:
Pošaljite komentar