Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Више од 90 % градова и општина потпуно примењује све мере

07.04.2020. 13:44 13:45
Пише:
Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

БЕОГРАД: Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић оценио је данас да више од 90 одсто градова и општина у Србији потпуно примењује све мере владе током ванредног стања.

У појединим ситуацијама било је непотпуног поштовања владиних мера али су, каже, у међувремену градови и општине у комуникацији са министарством и другим државним органима, већину неправилности отклонили.



Ружић каже за Танјуг да више од 40, 50 одсто запослених у јединицама локалне самоуправе ради од куће али да због тога што су бројне услуге општина у ранијем периоду дигитализоване, грађани могу без проблема да наставе да остварују своја права.



"Читава државна управа, општинске и градске управе, труде се максимално да у новонасталим околностима ванредног стања своје поступке ускладе са мерама које је Влада Србије донела", наводи министар.



У складу са инструкцијама владе, запослене службенице у државној управи које имају малолетну децу до 12 година, затим они са хроничним обољењима, и сви који имају више од 60 година, могу да раде од куће.



Министар наводи да због те чињенице сигурно половина службеника ради свој посао од куће али, напомиње, то ни на који начин не утиче на крајњи епилог рада свих општинских и градских управа.



„За грађане као крајње кориснике најважније су пре свега комуналне, социјалне и административне услуге у својим срединама”, каже Ружић.



"Што се тиче комуналних услуга, у 90 одсто случајева је у свим општинама и градовима, то организовано на адекватан начин у складу са поштовањем мера и полицијским часом", објашњава Ружић и истиче да се кроз организацију пружања комуналних услуга "види снага јединица локалних самоуправа".



Говорећи о услугама које су важне за грађане, министар наводи да је захваљујући дигитализацији, највећи број тих услуга могуће обавити управо е-путем.



Наводи пример онлајн уписа деце у основну школу или у предшколске установе.



"Мислим да је то један од бољих одговора на овај проблем са којим се сви суочавамо", рекао је Ружић.



На питање Танјуга, шта је то што јединицама локалне самоуправе (ЈЛС) у овом тренутку највише недостаје, Ружић каже да оно што градови и општине очекују од владе, то и добијају, а то је пре свега, каже, техничка подршка али и јасне и прецизне инструкције.



"Оно што свакако ЈЛС очекују од Владе, а то и добијају, то је подршка и синхронизација поступака. Влада је донела више закључака, један одређени број уредби, које третирају поступање у овим околностима ванредног стања", рекао је Ружић и навео да се кроз ресорно министарство, које је "канал комуникације", све мере усмеравају ка градовима и општинама.

"Без обзира што у неким појединим ситуацијама има одступања у примени тих мера, рекао бих да у више од 90 одсто случајева јесу примењене. Сви штабови на локалу очекују, и на чему инсистирају, јесте јасна, прецизна и концизна информација о мерама које треба да примењују", наводи Ружић.



Када је реч о инспекцијом надзору и пријавама грађана које се односе на оне који у овој ситуацији желе да се окористе, и подижу цене намирница или неиздају фискалне рачуне, Ружић каже да је за непуне две недеље од када је прорадио контакт центар примљено више од 2.000 жалби грађана, а од тог броја, 1.600 је ушло у процедуру.



Министар додаје да грађани сваког дана позивају своје ЈЛС и распитују се како могу да помогну у допремању и набавци намирница, лекова, поготово житељима руралних средина, и социјално угроженом становништву.

Пише:
Пошаљите коментар