Vesić: 2024. kreće gradnja auto-puta BG-Zrenjanin-NS
BEOGRAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sledeće godine početi izgradnja auto-puta Beograd – Zrenjanin - Novi Sad, što je, kako je naglasio, od velikog značaja za sve koji žive na levoj obali Dunava i koji će na novi put moći da se uključe kod petlje Ovča i preko novog mosta na Adi Huji zaobiđu sva naselja na levoj obali Dunava.
"Ovo je nova saobraćajnica koju je za narednu godinu najavio lično predsednik Vučić još u novogodišnjem obraćanju. To će bitno rasteretiti saobraćaj na ‘Zrenjanincu’ i Pančevačkom mostu”, rekao je Vesić u Beogradskoj hronici gde je obrazložio i šta je sve urađeno u Beogradu za 100 dana rada vlade.
Brza saobraćajnica između Surčina i Novog Beograda gotovo je završena i zvanično će biti otvorena 31. marta, rekao je Vesić i dodao je da će do tada početi radovi i na petlji Jakovo koju je obećao lično predsednik Vučić kada je nedavno obilazio radove na brzoj saobrsćajnici Surčin - Novi Beograd.
Svi koji žive u Zemunu i Novom Beogradu, kao i u drugim delovima grada, od 31. marta moći direktno da izađu na auto-put "Miloš Veliki", a da ne koriste auto- put Beograd - Šid, koji će biti rasterećen.
"Obilaznica oko Beograda do Bubanj potoka biće završena 1. juna. Tokom ovih 100 dana vlade probijen je i tunel Beli potok, a kada se završi obilaznica kompletan trazitni saobraćaj moći će da bude izmešten sa Gazele, što je važno zbog smanjenja gužvi i smanjenja zagađenja. Dakle, oni kojima Beograd nije destinacija, neće više biti prinuđeni da idu kroz grad", rekao je Vesić.
Prema njegovim rečima, već je ugovoreno projektovanje poslednjeg dela obilaznice, dužine 31 kilometar, od Beograda do Pančeva, sa velikim drumsko-železničkim mostom kod Vinče, sa kojim se dobija i veza Banata sa obilaznicom.
"Izgradnjom mosta kod Vinče, paralelno se gradi i železnička obilaznica oko Beograda, kako više ni jedan teretni železnički saobraćaj kome Beograd nije destinacija, neće morati da ulazi u grad", izjavio je Vesić.
Do početka letnje sezone biće završen i novi terminal na aerodromu “Nikola Tesla”, zahvaljujući kojem će kapacitet aerodroma biti 15 miliona putnika, rekao je on.
Podsetio je da je prošle godine beogradski aerodom prihvatio oko šest miliona putnika.
"Imaćemo novi moderan aerodrom, rešićemo trenutne gužve, a završen je i novi kontrolni toranj, kao i nova umetnuta pista. Upravo kreće rekonstrukcija stare piste izgrađene 60-ih godina", rekao je Vesić i dodao da je zaista mnogo planova i projekata u Ministarstvu koje vodi.
"Leva cev tunela Laz biće probijena do 10. marta, desne oko 25. aprila"
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić obišao je danas s radove na izgradnji tunela „Laz” na deonici auto-puta „Miloš Veliki” od Pakovraća do Požege.
Vesić je istakao da se izgradnjom ove saobraćajnice otvara mogućnost izgradnje dva nova auto-puta, jednog prema Kotromanu i Republici Srpskoj, a drugog ka Dugoj Poljani i Crnoj Gori.
Ovim će se, kako je rekao, završiti izgradnja auto-puteva u ovom delu Srbije
„U tunelu Laz ostalo je manje od 100 metara da se probije prva cev, a ukupno i jedna i druga cev je negde oko stotinak metara i očekuje se da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila", rekao je Vesić.
On kaže da je tunel „Munjino Brdo” veoma zahtevan i da se tu se radi zaista naporno, a očekuje se da se probijanje završi do kraja godine.
Cilj je da, kako navodi, se pokušali ono što je dogovoreno, a to je da se do kraja godine završi ova deonica.
Vesić je rekao očekuje da, prema obećanju izvođača, u narednom periodu dođe više od 130 novih radnika.
"Na ovoj deonici će kada počne letnja sezona biti oko 1.300 radnika ukupno, kako bi ova zahtevna deonica bila završena. A koliko je ona značajna to najbolje možete čuti od građana koji žive ovde ali i od onih koji putuju prema Zlatiboru i Crnoj Gori i koliko je već sada, auto-put „Miloš Veliki rasteretio saobraćaj na postojećim putevima”, rekao je Vesić.
Dodaoo je da je "vizija predsendika Vučića da Srbija bude saobraćajno povezana" jer to, kako je rekao, ne znači samo da su ljudi bliže već da će doći i nove investicije.
„Mi sada, kao Vlada Srbije radimo na integralnom razvoju Ovčarsko-kablarske klisure. Radimo Ovčar banju, radimo vidikovac i toga ne bi bilo da nije bilo auto-puta, jer bi bilo mnogo teže doći do Ovčarsko-kablarske klisure. A sada je to lako, lako je iz Beograda doći do ovog dela Srbije”, kazao je Vesić i izrazio zahvalnost kineskim partnerima.
„Ovo su zaista ogromni projekti. Samo oni koji nikada nisu bili u tunelima ne znaju koliko je teško završiti ovakve tunele. Ali u svakom slučaju, zajedničkim raodm svih nas možemo da dostignemo cilj, a to je da ova deonica bude završena kako bi oni mogli da nastave dalje prema Crnoj Gori, kako je i ugovoreno, prema Dugoj Poljani i izgradnju auto-puta”, istakao je Vesić.
On je dodao da se u koordinacija sa kineskim izvođačima reaguje brzo i rešavaju se problemi koji se pojave na terenu.
Menadžer projekta Šou Jicheng je rekao da se napori kineskih izvođača ogledaju u ovom najdužem tunelu.
"Trenutno ostaje još stotinu metara da ovaj tunel probijemo. Ono što preostaje kao kritično na ovom putu jeste tunel „Munjino Brdo”, koji je definitivno izazovan i mi ćemo shodno zahtevu države da angažujemo sve resurse, raspodelićemo sva sredstva i radićemo na tome da završimo u roku”, rekao je on.