few clouds
6°C
02.11.2024.
Нови Сад
eur
117.017
usd
107.6315
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Весић: 2024. креће градња ауто-пута БГ-Зрењанин-НС

16.02.2023. 17:50 21:59
Пише:
Фото: Youtube Printscreen

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће следеће године почети изградња ауто-пута Београд – Зрењанин - Нови Сад, што је, како је нагласио, од великог значаја за све који живе на левој обали Дунава и који ће на нови пут моћи да се укључе код петље Овча и преко новог моста на Ади Хуји заобиђу сва насеља на левој обали Дунава.

"Ово је нова саобраћајница коју је за наредну годину најавио лично председник Вучић још у новогодишњем обраћању. То ће битно растеретити саобраћај на ‘Зрењанинцу’ и Панчевачком мосту”, рекао је Весић у Београдској хроници где је образложио и шта је све урађено у Београду за 100 дана рада владе.

  Брза саобраћајница између Сурчина и Новог Београда готово је завршена и званично ће бити отворена 31. марта, рекао је Весић и додао је да ће до тада почети радови и на петљи Јаково коју је обећао лично председник Вучић када је недавно обилазио радове на брзој саобрсћајници Сурчин - Нови Београд.

  Сви који живе у Земуну и Новом Београду, као и у другим деловима града, од 31. марта моћи директно да изађу на ауто-пут "Милош Велики", а да не користе ауто- пут Београд - Шид, који ће бити растерећен.

 "Обилазница око Београда до Бубањ потока биће завршена 1. јуна. Током ових 100 дана владе пробијен је и тунел Бели поток, а када се заврши обилазница комплетан тразитни саобраћај моћи ће да буде измештен са Газеле, што је важно због смањења гужви и смањења загађења. Дакле, они којима Београд није дестинација, неће више бити принуђени да иду кроз град", рекао је Весић.

Према његовим речима, већ је уговорено пројектовање последњег дела обилазнице, дужине 31 километар, од Београда до Панчева, са великим друмско-железничким мостом код Винче, са којим се добија и веза Баната са обилазницом.

"Изградњом моста код Винче, паралелно се гради и железничка обилазница око Београда, како више ни један теретни железнички саобраћај коме Београд није дестинација, неће морати да улази у град", изјавио је Весић.

До почетка летње сезоне биће завршен и нови терминал на аеродрому “Никола Тесла”, захваљујући којем ће капацитет аеродрома бити 15 милиона путника, рекао је он.

Подсетио је да је прошле године београдски аеродом прихватио око шест милиона путника.

"Имаћемо нови модеран аеродром, решићемо тренутне гужве, а завршен је и нови контролни торањ, као и нова уметнута писта. Управо креће реконструкција старе писте изграђене 60-их година", рекао је Весић и додао да је заиста много планова и пројеката у Министарству које води.

"Лева цев тунела Лаз биће пробијена до 10. марта, десне око 25. априла"

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре  Србије Горан Весић обишао је данас с радове на изградњи тунела „Лаз” на деоници ауто-пута „Милош Велики” од Паковраћа до Пожеге.

Весић је истакао да се изградњом ове саобраћајнице отвара могућност изградње два нова ауто-пута, једног према Котроману и Републици Српској, а другог ка Дугој Пољани и Црној Гори.

Овим ће се, како је рекао, завршити изградња ауто-путева у овом делу Србије

„У тунелу Лаз остало је мање од 100 метара да се пробије прва цев, а укупно и једна и друга цев је негде око стотинак метара и очекује се да лева цев буде пробијена до 10. марта, а друга око 25. априла", рекао је Весић.

Он каже да је тунел „Муњино Брдо” веома захтеван и да се ту се ради заиста напорно, а очекује се да се пробијање заврши до краја године.

Циљ је да, како наводи, се покушали оно што је договорено, а то је да се до краја године заврши ова деоница.

Весић је рекао очекује да, према обећању извођача, у наредном периоду дође више од 130 нових радника.

"На овој деоници ће када почне летња сезона бити око 1.300 радника укупно, како би ова захтевна деоница била завршена. А колико је она значајна то најбоље можете чути од грађана који живе овде али и од оних који путују према Златибору и Црној Гори и колико је већ сада, ауто-пут „Милош Велики растеретио саобраћај на постојећим путевима”, рекао је Весић.

Додаоо је да је "визија предсендика Вучића да Србија буде саобраћајно повезана" јер то, како је рекао, не значи само да су људи ближе већ да ће доћи и нове инвестиције.

„Ми сада, као Влада Србије радимо на интегралном развоју Овчарско-кабларске клисуре. Радимо Овчар бању, радимо видиковац и тога не би било да није било ауто-пута, јер би било много теже доћи до Овчарско-кабларске клисуре. А сада је то лако, лако је из Београда доћи до овог дела Србије”, казао је Весић и изразио захвалност кинеским партнерима.

„Ово су заиста огромни пројекти. Само они који никада нису били у тунелима не знају колико је тешко завршити овакве тунеле. Али у сваком случају, заједничким раодм свих нас можемо да достигнемо циљ, а то је да ова деоница буде завршена како би они могли да наставе даље према Црној Гори, како је и уговорено, према Дугој Пољани и изградњу ауто-пута”, истакао је Весић.

Он је додао да се у координација са кинеским извођачима реагује брзо и решавају се проблеми који се појаве на терену.

Менаџер пројекта Шоу Jichеng је рекао да се напори кинеских извођача огледају у овом најдужем тунелу.

"Тренутно остаје још стотину метара да овај тунел пробијемо. Оно што преостаје као критично на овом путу јесте тунел „Муњино Брдо”, који је дефинитивно изазован и ми ћемо сходно захтеву државе да ангажујемо све ресурсе, расподелићемо сва средства и радићемо на томе да завршимо у року”, рекао је он.

Аутор:
Пошаљите коментар