Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVI MOST U NOVOM SADU Od 1. septembra preko „Žeželja” kao nekad

31.08.2018. 20:48 20:57
Piše:
Foto: Dnevnik/Radivoj Hadžić

Novi „Žeželjev” most u Novom Sadu u subotu, 1. septembra će biti otvoren i za drumski, biciklistički i pešački saobraćaj, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, evropskog komesara Johanesa Hana, predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića, gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića, mnogobrojnih zvanica i građana Novog Sada koji su više od 19 godina čekali da se na mestu starog Žeželjevog mosta koji su srušili NATO agresori, podigne novi „Žeželj”.

– Veliki događaj, ali ne samo za Novosađane i Novi Sad nego, rekao bih, za celu Srbiju – rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević za Tanjug. – To je investicija koja, s jedne strane, ispravlja ili otklanja jednu veliku istorijsku nepravdu. Teške posledice smo pretrpeli u NATO agresiji. Posle 19 godina Novi Sad se vraća sa sva tri mosta iznad Dunava. Čekali smo dosta dugo. Uspeli smo da vratimo mostove na njihova mesta i da Novosađani, ali ne samo Novosađani, mogu da ih koriste.

Prvi vozovi su preko novog „Žeželjevog” mosta prešli krajem marta ove godine.

Nakon puštanja u rad novog mosta, umesto starog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, u narednom periodu se očekuje uklanjanje starog montažno-demontažno drumsko-železničkog mosta, koji je u funkciji od 2000.

Vučević ističe da je novi most od velikog infrastukturnog značaja zato što povezuje, ne samo sremsku i bačku stranu već pre svega ljude. Takođe, podsetio je na to da se most nalazi na železničkom Koridoru 10, da treba da bude u funkciji brze pruge Beograd–Budimpešta, koja je značajna i za našu državu i za Mađarsku, kao i ovaj deo Evrope. Govoreći o ceni mosta, Vučević je pojasnio da je s 25 miliona evra finansiran od EU. Isto toliko su zajedno dali Pokrajina i Grad Novi Sad, a država je vanredno izdvojila nešto manje od pet miliona evra da bi sve bilo završeno, tako da je puna cena mosta oko 54 miliona evra.


Vreme je za priču o četvrtom mostu

Dan pre nego što će, nakon 19 godina čekanja, preko mosta na mestu srušenog Žeželjevog krenuti i drumski saobraćaj, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, za emisiju RTV-a „Grad i mi” kaže da će sada, nakon „završene priče o porušenim mostovima”, pokušati da realizuje ideju o izgradnji još jednog, četvrtog novosadskog mosta.

– Završili smo priču o srušenim novosadskim mostovima, ali na tome nećemo stati. Razgovaraću i s predsednikom Vučićem, i tražiću od njega podršku za izgradnju četvrtog mosta. Hoću da pričamo o mostu za prelazak u Sremsku Kamenicu, odnosno za finalnu fazu zapadne obilaznice, koja podrazumeva spajanje Bulevara Evrope, Bulevara patrijarha Pavla, Cara Lazara, Cara Dušana s nastavkom kod obilaznice u Sremsku Kamenicu. U generalnom planu postoji i projekat iz Petrovaradina kod Termoelektrane-toplane „Novi Sad” isto za most koji bi se spajao s auto-putem Beograd–Subotica, i prema Banatu, ka Zrenjaninu.


– Kada pričamo o mostu, pričamo i o pristupnim saobraćajnicama. Dakle, ne samo o konstrukciji nad vodenim ogledalom nego o kompletnoj infrastrukturi i s bačke strane i sa sremske: kolovozi, trotoari, biciklističke staze, sve ono što čini most kompletnim građevinskim objektom. Za nas u Novom Sadu je veoma bitna činjenica da ćemo konačno vratiti i naš kej u punu funkciju, da se koristi bez prekida – objasnio je Vučević.

Dodao je i da će opet postojati dobra komunikaciju prema Industrijskoj zoni, Slobodnoj carinskoj zoni, izlasku na auto-put, Luci Novi Sad.

Taj pravac je bio u prekidu za drumski saobraćaj od 2010. godine.

Arhitekta Aleksandar Bojović predstavio je, u razgovoru za Tanjug, novi most, njegove karakteristike, standarde po kojima je konstruisan, kao i njegovu namenu.

– Most je rađen po evropskim standardima i kao dodatak su tehnički uslovi nemačkih železnica, koje su među tri ili četiri najbolje u svetu i uslovi su veoma strogi – rekao je on.


U Evropskoj komisiji zadovoljni

„U subotu će komesar za evropsko susedstvo i pregovore o proširenju Johanes Han posetiti Novi Sad kako bi otvorio ’Žeželjev’ most zajedno s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem”, navodi se u saopštenju Evropske Komisije.

U EK-u ocenjuju da je „Žeželjev” most ključna karika transevropske mreže, koja će omogućiti bolju navigaciju duž Dunava, obnoviti putni i železnički saobraćaj i doneti novu dinamiku regionalnoj saradnji. Očekuje se, kako navode, da Han održi govor prilikom otvaranja mosta, što će, zajedno sa slikom iz Novog Sada, biti direktno prenošeno i na zvaničnom sajtu Evropske komisije.


Most sadrži dva železnička koloseka, koji omogućavaju brzinu od 160 km na sat za putničke vozove i 120 kilometara na sat za teretne. Dve drumske trake su rađene tako da obe imaju širinu od 3,5 metra i odgovaraju standardima brzine vozila od 80 do 100 km na sat, uz propisano ograničenje. Na kraju, tu su dve pešačke staze širine 2,5 metra. Most je čelične konstrukcije i počiva na pet stubova, od kojih je jedan preuzet sa starog mosta. Dugačak je 474 metara, a širok 31,45.

Novi „Žeželjev” most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja. 

E. D.

 

Piše:
Pošaljite komentar
Han u Beogradu na radnoj večeri sa Vučićem

Han u Beogradu na radnoj večeri sa Vučićem

31.08.2018. 19:40 19:46