Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„DNEVNIK” NA LICU MESTA: Uskoro vožnja širokim drumom na Banstolu

16.08.2018. 08:59 09:04
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Rekonstrukcija puta od Sremskih Karlovaca do Čortanovačke petlje, koja obuhvata obnovu kolovoza i njegovo proširenje od najmanje metar, u zavisnosti od dela saobraćajnice, a u skladu sa standardima savremenog drumskog saobraćaja, ulazi u završnicu.

Kako saznajemo u Javnom preduzeću „Putevi Srbije”, od 23. aprila, kada su radovi počeli, do sada je završeno 70 odsto ugovorenog posla.                          

Ugovorom je predviđeno da se na deonici od Sremskih Karlovaca do Banstola, dugoj sedam kilometara, kolovoz proširi na 7,2 metara, napravi novi sistem odvodnjavanja, s kanalima za odvod atmosferskih padavina, iskopaju kanali, izlomi stari betonski kolovoz u dužini od 3,9 kilometra, sanira 2,9 kilometra kolovoza i da se ceo put asfaltira. Sve to obavljeno je na prvoj deonici, od Sremskih Karlovaca do Malog Banstola, i trenutno se to isto radi u nastavku puta.      

Na različitim deonicama puta, radnici u ovom trenutku izvode i različite operacije. Na samom izlasku iz Karlovaca prema Inđiji, u toku je rekonstrukcija mosta nad Lipovačkim potokom, u nastavku puta prema Banstolu mogu se videti kako kopaju odvodne kanale, postavljaju bankine...

Završetkom tih radova, kažu u „Putevima Srbije”, dobiće se moderna, bezbedna saobraćajnica, koja će omogućiti brži protok teretnog i putničkog saobraćaja za najmanje 5.000 vozila dnevno, koliko do sada u proseku saobraća tom deonicom puta. Po procenama, posle rekonstrukcije, taj broj će biti 20 odsto veći.      

U vreme kada je građen, pre Drugog svetskog rata, taj put predstavljao je najkraću i geografski najpovoljniju vezu Zapadne Evrope s Bliskim istokom, sve do završetka izgradnje Koridora 10. Put je značajan ne samo zato što je alternativa auto-putu, u šta su se svi mogli uveriti tokom ovih radova, kada je saobraćaj njime bio potpuno obustavljen već i zato što povezuje naselja Inđiju, Sremske Karlovce, Čortanovce, kao i Iriški venac i fruškogorske manastire Krušedol, Veliku i Malu Remetu. 

Na izlasku iz Karlovaca prema Inđiji, u toku je rekonstrukcija mosta nad Lipovačkim potokom, u nastavku puta prema Banstolu radnici se mogu videti kako kopaju odvodne kanale, postavljaju bankine...

Po ugovoru, rekonstrukcija bi trebalo da bude gotova 19. septembra. Vrednost radova je blizu 240 miliona dinara, a izvode ih rumsko preduzeće „Sremput” i beogradsko „Baumajster”. Od 20. maja ta deonica državnog puta potpuno je zatvorena za saobraćaj, osim za građane koji žive na tom potesu, a iz „Puteva Srbije” podsećaju na to da se o izmenama režima saobraćaja i alternativnim pravcima kretanja vozila tokom radova javnost može informisati na njihovom sajtu www.putevisrbije.rs

Inicijativu za rekonstrukciju tog važnog državnog puta, koji je izgrađen još tridesetih godina prošlog veka, kako je na početku radova rekao pokrajinski premijer Igor Mirović, pokrenula je Pokrajinska vlada. Mirović je tom prilikom istakao da se nada de će u dogovoru s nadležnim ministarstvom i „Putevima Srbije” dogodine biti rekonstruisana i deonica puta do granice između Sremskih Karlovaca i Petrovaradina.

U vreme kada je građen, pre Drugog svetskog rata, taj put predstavljao je najkraću i geografski najpovoljniju vezu Zapadne Evrope s Bliskim istokom, sve do završetka izgradnje Koridora 10

On je tada najavio i početak obnove puta od Banstola prema hotelu „Norcev”, koja je počela  2. avgusta, i rekao da će s tom deonicom to biti veliki saobraćajni prsten na Fruškoj gori, značajan i za turizam i sve druge aktivnosti.

– Rekonstrukcijom oba ta puta biće omogućena bolja povezanost inđijske i iriške opštine i obezbeđen bezbedniji put ka izletištima i manastirima Fruške gore – naglasio je pokrajinski premijer tom prilikom, i nagovestio pripremu projektne  dokumentacije za biciklističku stazu od Novog Sada do Beograda, čija izgradnja se može očekivati dogodine.


Grebenski put čekao obnovu pet decenija

– Posla ima dosta jer je Grebenski put dugačak oko 56 kilometara, a pojedine deonice su u veoma lošem stanju pošto u njih nije ulagano gotovo pet decenija – kazao je predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, i dodao da je već obezbeđena građevinska dozvola da se naredne godine nastave i radovi prema zapadnoj strani Grebenskog puta, od Venca do raskrsnice za Letenku i Vrdnik.

Kako je kazao, obnova Grebenskog puta će dati dodatni potencijal za razvoj turizma na Fruškoj gori, i drugih aktivnosti koje ta planina može pružiti turistima, izletnicima i građanima.


Radovi na deonici Grebenskog puta na Fruškoj gori, od hotela „Norcev” do raskrsnice s državnim putem II A 100, počeli su 2. avgusta. Planirano je da oko 9,5 kilometara puta bude obnovljeno do kraja ove godine, a radove vredne 304 miliona dinara finansira Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine. Lane je obnovljena deonica puta od Iriškog venca do „Elektrovojvodine”, podsetio je Mirović, a na inicijativu Pokrajinske vlade, u toku su radovi i na trasi od Banstola do Sremskih Karlovaca.

Z. Milosavljević

foto: S. Šušnjević

Piše:
Pošaljite komentar
Rekonstrukcija puta od Karlovaca do Banstola ušla u drugi mesec

Rekonstrukcija puta od Karlovaca do Banstola ušla u drugi mesec

03.06.2018. 09:42 09:44