Brnabić: Gradimo autoputeve, gradimo jaču Srbiju
KUZMIN/SREMSKA RAČA: Gradeći autoputeve, gradimo jaču Srbiju, izjavila je premijerka Srbije Ana Brnabić, koja je s ministrom građevinarstva Tomislavom Momirovićem obišla radove na deonici Kuzmin - Sremska Rača, u okviru zgradnje autoputa Beograd - Sarajevo.
Ona je kazala da je izvođač, turska firma Tašjapi, obećala da će radovi na autoputu Kuzmin - Sremska Rača biti završeni do kraja 2022. godine.
Kaže da će novi most na Savi u okviru tog autoputa biti gotov do oktobra 2022.
Došla sam da vidim kako napreduju radovi. Izuzetno je važno da u ovako teškim okolnostima u kojima živimo da nastaivmo da gradimo i realizujemo ovakve projekte, kao i da nastavimo kao vlada da imamo što efikasniju implementaciju programa Srbija 2025, naglasila je Brnabićeva.
Ističe da je obećala građanima da će 2025. godine prosečna plata biti 900 evra, a penzija između 430 i 450 evra.
Gradnja autoputa Kuzmin - Sremska Rača je jedan od važnijih projekata u okviru programa Srbija 2025, navela je premijerka i dodala da je taj projekat vredan ukupno 250 miliona evra, zajedno s projektovanjem, dok je samo izvođenje radova 220 miliona evra.
Kaže da će se paralelno projektovati druga deonica ka Sarajevu od Požege do Kotromana, koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2021. godine, kako bi početkom 2023. mogla da krene izgradnja.
Imamo ambiciozne planove i ciljeve, želimo da gradimo Srbiju koja je mnogo ekonomski jača i snažnija i da građani mogu da ostanu da žive u Srbiji. Gradimo jaču Srbiju, a ovo je jedna od kockica u tom mozaiku koji se zove jača Srbija, naglasila je Brnabićeva.
Premijerka Ana Brnabić izjavila je da se prati situacija u zemljama gde živi dosta naših ljudi koji bi za praznike mogli u većem broju da dođu u Srbiju i da će se u skladu sa tom situacijom i donositi odluke o eventualnim dodatnim merama.
Svaki dan razmišljamo o novim merama i gledamo podatke na svaka dva sata, rekla je Brnabić odgovarajući na pitanje novinara da li će biti uvedene dodatne mere pred novogodišnje praznike.
Početkom nedelje ću imati još jednu sednicu Kriznog štaba i videćemo šta još možemo da uradimo, navela je Brnabić.
Naši ljudi će da se vraćaju, pratićemo epidemiološku situaciju u svim zemljama i uvodićemo mere ako to bude potrebno. Pratimo svaki dan i razmišljamo o dodatnim novim merama, istakla je Brnabić.
Rekla je da živimo u teškom vremenu zbog kovida 19, ali da je uverena da ćemo izaći još jači iz 2020. i da ćemo ići napred u narednim godinama.
Brnabićeva i Momirović su prvo posetili gradilišni kamp turskog izvođača Tašjapi kod Kuzmina, a potom su obišli radove na izgradnji novog mosta na Savi u Sremskoj Rači.
Ukupna dužina mosta je 1.310 metara.
Sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 metara i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara.
Izgradnja autoputa Beograd-Sarajevo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u celom regionu, a ukupna procenjena vrednost te investicije je oko dve milijarde evra.
Srbija je prošle godine krenula u izgradnju prve deonice, od Sremske Race do Kuzmina, u dužini od 18 kilometara, a vrednost investicije je 220 miliona evra.
Radi se projektna dokumentacija za drugu deonicu, Požega-Kotroman, u dužini od oko 60 kilometara, a vrednost tog dela autoputa je oko 830 miliona evra.
Takođe, Srbija će učestvovati i u izgradnji deonice Rača - Bijeljina na teritoriji Republike Srpske, u dužini od 17 kilometara, a procenjena vrednost radova je oko 136 miliona evra, ne računajući eksproprijaciju i druge troškove.
Autoput Beograd - Sarajevo će biti prvi autoput između Srbije i neke od zemalja u regionu gde ćemo imati zajedničke granicne prelaze: u Sremskoj Rači na teritoriji Srbije, a u Kotromanu na teritoriji BiH.
Momirović: Infrastrukturom do zajedničkog napretka
Svi smo svesni koliko investiranje u putnu privredu znači ne samo za saobraćaj nego i za podizanje cele ekonomije, izjavio je Momirović.
On je ocenio da auto-put Beograd-Sarajevo ne spaja samo dve države nego i naše narode.
Politika naše zemlje i predsednika Vučića da u budućnosti podignemo ekonomiju kako naše zemlje tako i celog regiona.
Naša je politika jedinstva i zajedničkog napretka, rekao je ministar.
Naveo je da će budući koridor spojiti Beograd i Sarajevo, ali i omogućiti povezivanje na međunarodne linije, kao i da gradovi kao što su Tuzla, Banjaluka i Bijeljina budu nikad bliže.
On je ocenio da su se kod ovog posla vlasti Srbije koncentrilsale na rokove i dodao da se gotovo svi resursi neophodni za izvođenje radova koriste iz Srbiije i da se uvozi samo ono što Srbija ne proizvodi.
Naveo je da je prioritet da se investicioni talas iskoristi da podigne nivo domaćeg znanja, pa da naše firme izađu van okvira Srbije i da mi prodajemo nou -hau.
Očekujeo da će u budućnosti mnogo više naših firmi ii inženjera biti angažovano i na ovom projektu kada se radovi na samoj trasi razbuktaju, rekao je Momirović.
Ministar je ocenio da nivo investicija koji je sada u Srbiji, naša zemlja nije videla decenijama.