Брнабић: Градимо аутопутеве, градимо јачу Србију
КУЗМИН/СРЕМСКА РАЧА: Градећи аутопутеве, градимо јачу Србију, изјавила је премијерка Србије Ана Брнабић, која је с министром грађевинарства Томиславом Момировићем обишла радове на деоници Кузмин - Сремска Рача, у оквиру зградње аутопута Београд - Сарајево.
Она је казала да је извођач, турска фирма Ташјапи, обећала да ће радови на аутопуту Кузмин - Сремска Рача бити завршени до краја 2022. године.
Каже да ће нови мост на Сави у оквиру тог аутопута бити готов до октобра 2022.
Дошла сам да видим како напредују радови. Изузетно је важно да у овако тешким околностима у којима живимо да настаивмо да градимо и реализујемо овакве пројекте, као и да наставимо као влада да имамо што ефикаснију имплементацију програма Србија 2025, нагласила је Брнабићева.
Истиче да је обећала грађанима да ће 2025. године просечна плата бити 900 евра, а пензија између 430 и 450 евра.
Градња аутопута Кузмин - Сремска Рача је један од важнијих пројеката у оквиру програма Србија 2025, навела је премијерка и додала да је тај пројекат вредан укупно 250 милиона евра, заједно с пројектовањем, док је само извођење радова 220 милиона евра.
Каже да ће се паралелно пројектовати друга деоница ка Сарајеву од Пожеге до Котромана, која би требало да буде готова до краја 2021. године, како би почетком 2023. могла да крене изградња.
Имамо амбициозне планове и циљеве, желимо да градимо Србију која је много економски јача и снажнија и да грађани могу да остану да живе у Србији. Градимо јачу Србију, а ово је једна од коцкица у том мозаику који се зове јача Србија, нагласила је Брнабићева.
Премијерка Ана Брнабић изјавила је да се прати ситуација у земљама где живи доста наших људи који би за празнике могли у већем броју да дођу у Србију и да ће се у складу са том ситуацијом и доносити одлуке о евентуалним додатним мерама.
Сваки дан размишљамо о новим мерама и гледамо податке на свака два сата, рекла је Брнабић одговарајући на питање новинара да ли ће бити уведене додатне мере пред новогодишње празнике.
Почетком недеље ћу имати још једну седницу Кризног штаба и видећемо шта још можемо да урадимо, навела је Брнабић.
Наши људи ће да се враћају, пратићемо епидемиолошку ситуацију у свим земљама и уводићемо мере ако то буде потребно. Пратимо сваки дан и размишљамо о додатним новим мерама, истакла је Брнабић.
Рекла је да живимо у тешком времену због ковида 19, али да је уверена да ћемо изаћи још јачи из 2020. и да ћемо ићи напред у наредним годинама.
Брнабићева и Момировић су прво посетили градилишни камп турског извођача Ташјапи код Кузмина, а потом су обишли радове на изградњи новог моста на Сави у Сремској Рачи.
Укупна дужина моста је 1.310 метара.
Састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 метара и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара.
Изградња аутопута Београд-Сарајево је један од највећих инфраструктурних пројеката у целом региону, а укупна процењена вредност те инвестиције је око две милијарде евра.
Србија је прошле године кренула у изградњу прве деонице, од Сремске Раце до Кузмина, у дужини од 18 километара, а вредност инвестиције је 220 милиона евра.
Ради се пројектна документација за другу деоницу, Пожега-Котроман, у дужини од око 60 километара, а вредност тог дела аутопута је око 830 милиона евра.
Такође, Србија ће учествовати и у изградњи деонице Рача - Бијељина на територији Републике Српске, у дужини од 17 километара, а процењена вредност радова је око 136 милиона евра, не рачунајући експропријацију и друге трошкове.
Аутопут Београд - Сарајево ће бити први аутопут између Србије и неке од земаља у региону где ћемо имати заједничке границне прелазе: у Сремској Рачи на територији Србије, а у Котроману на територији БиХ.
Момировић: Инфраструктуром до заједничког напретка
Сви смо свесни колико инвестирање у путну привреду значи не само за саобраћај него и за подизање целе економије, изјавио је Момировић.
Он је оценио да ауто-пут Београд-Сарајево не спаја само две државе него и наше народе.
Политика наше земље и председника Вучића да у будућности подигнемо економију како наше земље тако и целог региона.
Наша је политика јединства и заједничког напретка, рекао је министар.
Навео је да ће будући коридор спојити Београд и Сарајево, али и омогућити повезивање на међународне линије, као и да градови као што су Тузла, Бањалука и Бијељина буду никад ближе.
Он је оценио да су се код овог посла власти Србије концентрилсале на рокове и додао да се готово сви ресурси неопходни за извођење радова користе из Србиије и да се увози само оно што Србија не производи.
Навео је да је приоритет да се инвестициони талас искористи да подигне ниво домаћег знања, па да наше фирме изађу ван оквира Србије и да ми продајемо ноу -хау.
Очекујео да ће у будућности много више наших фирми ii инжењера бити ангажовано и на овом пројекту када се радови на самој траси разбуктају, рекао је Момировић.
Министар је оценио да ниво инвестиција који је сада у Србији, наша земља није видела деценијама.