Sentandrejski most u novom ruhu
Pripremni radovi na rekonstrukciji Sentandrejskog mosta, koji je u dosta lošem stanju i pruža se preko kanala Dunav–Tisa–Dunav, krenuli su početkom nedelje, kada je izvođač radova uveden u posao, a prvi majstori počeli postavljanje skela ispod mosta.
Prva faza radova, osim pripreme, podrazumeva popravku na donjem stroju mosta, pri čemu režim saobraćaja neće biti izmenjen. Po informacijama koje smo dobili od Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, u drugoj polovini aprila očekuje se rad na gornjem stroju mosta, kada će režim saobraćaja biti izmenjen.
Pošto je u pitanju frekventna saobraćajnica i jedan od ulazno-izlaznih pravaca, saobraćaj će se u toj fazi radova odvijati naizmenično i neće doći do potpune obustave, kazali su u toj gradskoj upravi za „Dnevnik“.
Radove na mostu izvodi DOO „Srbija auto-put” Beograd, a planirano je da rekonstrukcija traje 180 kalendarskih dana, odnosno šest meseci. U tom periodu će most dužine 195 metara biti rehabilitovan, kao i postojeće saobraćajnice na njemu, čija je širina 7,5 metara, ali i obostrane pešačke staze široke po 2,2 metra.
Osim toga, radiće se na ojačanju konstrukcije mosta, izradi nove hidroizolacije i zameni asfalta na kolovozu kao i slivnika i ograde. Postojeće pešačke staze, koje su dosta oštećene, biće uklonjene duž celog mosta i zamenjene novim. Rehabilitacija mosta podrazumeva i radove na prilaznim kolovoznim konstrukcijama. Po ugovoru, ta investicija košta nešto više od 57 miliona dinara, bez PDV-a, a radove po 50 odsto zajednički finansiraju Grad Novi Sad i JP „Putevi Srbije”.
V. Bijelić