Psihološka priprema prvaka od presudnog značaja
Početak školovanja je velika promena u životu deteta. Menjaju se navike, a učenje postaje osnovna aktivnost. Po mišljenju psihologa, od prvog utiska deteta o školi može zavisiti uspešnost celokupnog obrazovanja. Zbog toga je važno da on bude pozitivan i da dete nema strah od nepoznatog.
Prema rečima pishologa u OŠ „Jovan Dučić” Danijele Baucal, poželjno je da se dete psihički i fizički pripremi za polazak u školu.
– Prvaci moraju da dostignu određeni nivo saznajnog, emotivnog i socijalnog razvoja, te da imaju razvijene određene kulturno-higijenske i radne navike da bi mogli obavljati zadatke koje im postavlja škola – pojasnila je Danijela Baucal. – Osim toga, značajno je da mališani imaju razvijene pozitivne stavove prema školi i učitelju.Jedna od preporuka je i da se školarcu obezbedi prostor za rad i učenje.
– Važno da dete ima određeno mesto za rad, gde će na miru moći da uči i piše zadatke. Poželjno je da to bude uvek isti prostor, na kojem nema mnogo sadržaja koji će odvlačiti njegovu pažnju – rekla je naša sagovornica, i dodala da je najbolji metod za usvajanje novih oblika ponašanja igra, te da ona ne bi smela da stane s dolaskom obaveza.
Prema rečima roditelja prvaka s kojima smo razgovarali, deca su uglavnom uzbuđena i znaju šta ih očekuje u školi. Jelena Knežević kazala je da je svom sinu dala osnovna uputstva što se tiče ponašanja u školi.– U vrtiću su imali prilike da saznaju kako izgleda prvi dan škole – rekla je ona. – Zna da nije dozvoljeno šetanje tokom časa i da mora da sluša učiteljicu dok predaje. Osim toga, mnogo drugara iz vrtića će krenuti s njim u istu školu, pa će mu sigurno boravak zbog toga biti lakši.
Damir Rajsembah takođe je spokojan što se tiče polaska njegovog deteta u prvi razred.– Mislim da nema potrebe opterećivati decu pravilima i savetima pre početka škole – kazao je Rajsembah, i pojasnio da deca sama „uđu u štos” već posle nekoliko nedelja provedenih u školskoj klupi.
Tokom letnjeg raspusta novosadske škole su iskoristile priliku da ulepšaju prostor u kojem će učenici boraviti tokom naredne školske godine. Prema rečima direktora OŠ „Kosta Trifković” Milana Spasojevića, od ove godine se primenjuje novi školski program koji zahteva drugačiji pristup nastavnika i učitelja predmetu koji predaju.
– Nastava će biti usmerena na ishode školovanja – kazao je Spasojević. – Đaci će morati da znaju da primene i povezuju stečeno znanje iz različitih predmeta, ali i da sami otkivaju rešenja. Naravno, nastavnici igraju glavnu ulogu u tome. Oni će međusobno morati sarađivati više nego ranije da bi uskladili gradivo. Zbog toga su oni tokom letnjeg raspusta prošli obuku da bi što bolje odgovorili zahtevima novog plana i programa.
S. Kovač