PROJEKAT O ŠTETNOM UTICAJU BRZE MODE NA ŽIVOTNU SREDINU Gimnazijalci testirali aplikaciju „Brand”
U iščekivanju novog dvogodišnjeg projekta u okviru programa ERASMUS+, K22O-VET pod nazivom „EcoSpace“ (Povezivanje poljoprivrede i biodiverziteta sa proširenom stvarnošću) Udruženje „Dunav 1245” privodi kraju projekat „Brand” (Podsticanje mladih ka odgovornom i održivom izboru u modnoj industriji), koji finansira EU u okviru Erasmus+ programa i okuplja partnere iz šest zemalja - Austije, Danske ,Grčke, Malte, Poljske i Srbije.
U završnici tog projekta Udruženje „Dunav 1245” je u saradnji sa Karlovačkom gimnazijom organizovalo prezentaciju rezultata i edukaciju na engleskom jeziku 20. juna u svečanoj sali te škole, čemu je prisustvovalo 45 učenika.
Učesnici su bili mladi između 16 i 18 godina, imajući u vidu istraživanje da ljudi od 17 do 24 godine uglavnom kupuju u prodavnicama brze mode, više od bilo kojih drugih starosnih grupa, imaju više novca od bilo kog drugog mladog potrošača u istoriji i većina svojih raspoloživih prihoda troši na novu odeću.
Po rečima predsednika tog udruženja Rajka Marinkovića, sve je bilo usmereno ka tome da se podigne svest mladih ljudi o konceptu eko-mode kao i o štetnom uticaju brze mode na životnu sredinu i da se promoviše skup etičkih, ekoloških i održivih stavova prema modnoj industriji.
- Rezultati „BRAND” projekta, kao i sam projekat, na kome se radilo dve godine, rešavaju nedostatak znanja, noseći snažne inovativne elemente koji su pažljivo dizajnirani i planirani i shodno tome su mladim učesnicima događaja bili predstavljeni. Učenici su koristili svoje mobilne telefone da testiraju aplikaciju „BRAND” koja je dizajnirana tako da uključuje tab-sektore - kaže Marinković.
U Udruženju „Dunav 1245” očekuju da će kvalitet i atraktivnost rezultata imati uticaj na mlade koji žele da zaštite životnu sredinu, i da utiču na druge da prave zelene opcije u modnoj industriji.
Zorica Milosavljević