Počelo asfaltiranje saobraćajnice na obali Dunava kod Karlovaca
Pristupna saobraćajnica, duga 257 metara sa biciklističkom i pešačkom stazom, te parkingom, koja pre svega treba da služi za potrebe budućeg međunarodnog putničkog pristaništa u Sremskim Karlovcima polovinom sledeće sedmice trebalo bi da bude završena, nešto kasnije no što je prvobitnim ugovorom bilo predviđeno.
Na produžetak roka, kako saznajemo od šefa gradilišta Čeda Radetića iz preduzeća „Graditelj NS” kome je na konkursu poveren ovaj posao, uticale su vremenske prilike, tačnije izlivanje Dunava početkom juna. Kako je za asfaltiranje potrebno da pripremljena podloga bude suva, moralo se čekati da se voda povuče, tako da je juče počela završna faza u izgradnji puta - nanošenje asfalta.
- Očekujemo da do kraja sedmice asfaltiranje bude gotovo, a celokupan posao polovinom sledeće – kaže Čedo Radetić. – Završili smo biciklističku stazu dugu 250 metra, behatonom popločali blizu 600 metara kvadratnih pešačke staze i parking za četrdesetak vozila. Kolovoz se proteže od mesta koje je određeno za lučko područje, a to je oko 150 metara nizvodno od objekta koji pripada Udruženju sportskih ribolovaca ”Dunav”, jer su tu najbolji uslovi za izgradnju prateće infrastrukture, do sadašnjeg mostića nad Ešikovačkim potokom i biće širok pet metara. Iako radovi još uvek traju, nove pogodnosti na obali Dunava u vidu pešačke i biciklističke staze, Karlovčani već koriste. U nedelju su se tu mogli videti mladi kako „isprobavju” novoasfaltiranu biciklistički stazu. Ponton za međunarodno putničko pristanište završen je prošle godine i ta konstrukcija, duga gotovo 42 metra a široka 7,35 metara, nalazi se u krugu preduzeća za izgradnju brodova i plovnih objekata „Brodiko“ u Šapcu. Izrada pontonske konstukcije predstavlja prvu fazu uspostavljanja pristaništa za turističke brodove u Sremskim Karlovcima, za šta je opština prvu sumu od 23 miliona dinara dobila 2015. godine od Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Zahvaljujući Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, dobijen je i novac za drugu fazu – 3,4 miliona dinara ,a to je opremanje pontona. Najsloženija je treća faza u izgradnji pristana i podrazumeva pobijanje šipova i gradnju čeličnog pristupnog mosta. To je i po ceni i po komplikovanosti posla najzahtevnije. U međuvremenu potpisan je ugovor kojim je Republička agencija za upravljanje lukama ovlastila Javno komunalno preduzeće „Belilo“ da obavlja poslove lučkog operatera.
Zorica Milosavljević