Obnova Sentandrejskog mosta treći put produžena
Obnova Sentandrejskog mosta produžena je treći put nakon što je dobavljač „Srbija auto-put” podneo zahtev zbog nepredviđenih radova.
Toj kompaniji dodeljen je ugovor vredan blizu 8,6 miliona, kojim je sada obavezana da dodatne radove završi u roku od 26 kalendarskih dana. Ipak, zbog ponovnog produžetka radova građani s kojima smo razgovarali u tom delu grada su nepoverljivi te tvrde da veruju da će radovi trajati još dugo.
Radovi su, inače, prvi put produženi jer su radnici na nizvodnoj polovini mosta naišli na sloj betona u izuzetno lošem stanju, koji je morao da bude uklonjen, što je uslovilo proširenje posla. Drugi put su produženi zbog toga što izvođači radova nisu dobro organizovali posao. Tako će obnova, umesto prvobitno planiranih 180 kalendarskih dana, trajati gotovo duplo, odnosno gotovo godinu otkako su radovi počeli.
Obnovu Sentandrejskog mosta, čija je vrednost ostala ista, odnosno koja košta 68,5 miliona dinara, s PDV-om, zajednički finansiraju Grad Novi Sad i „Putevi Srbije”, i to s po 50 odsto od ukupne vrednosti. Građani su preko mosta koji je dug 195 metara prelazili Kanal Dunav–Tisa–Dunav još od 1964. godine i on od tada nije rekonstruisan. Zbog toga je došlo do ozbiljnih oštećenja konstrukcije, asfalta i hidroizolacije. Da bi se radovi na obe strane mosta odvijali neometano, most je trenutno u potpunosti zatvoren za saobraćaj, zbog čega se do Slane bare i Klise može jedino okolnim ulicama.
Produžetak roka za kraj radova na mostu uslovio je i nastavak izmenjenog režima vožnje na autobuskim linijama broj 1, 15 i 35, što, kako smo se na licu mesta uverili, ljuti građane u tom delu grada. Oni su prinuđeni na to da do centra ili drugih delova grada putuju najmanje 10-15 minuta duže. Autobusi na linijama 1 i 35 i dalje nakon Klisanskog puta koriste Primorsku ulicu, kružnu raskrsnicu s Bulevarom Evrope kojim dolaze do do isključenja za Industrijsku zonu „Jug” ne bi li sa Slane bare i Klise išli ka drugim delovima grada. U drugom pravcu se od raskrsnice Sentandrejskog puta i Puta Novosadskog partizanskog odreda kreću Putem Novosadskog odreda, Privrednikovom ulicom, idu do kružne raskrsnice s Bulevarom Evrope i isključenja za Industrijsku zonu „Sever”, nastavljaju Primorskom do raskrsnice s Klisanskim putem, odakle nastavljaju trasom koja je uvedena letos.
Bulevar se gradi
Podsetimo, u toku je i izgradnja Sentandrejskog bulevara, koja se, kako nezvanično saznajemo, odvija po planu. Na terenu buduće trase modernog bulevara ovih dana vredno radi nekoliko desetina radnika i mašina. Takođe, još uvek se projektuje i novi „most-blizanac“ preko kanala Dunav–Tisa–Dunav, koji će, uz obnovljeni Sentandrejski most i novi bulevar, olakšati saobraćaj u tom delu grada.
Vozila JGSP-a na liniji 15 ka gradu od kružne raskrsnice Sentandrejskog puta i Primorske ulice idu pravo Primorskom ulicom, kreću se Temerinskim putem preko Temerinskog mosta, potom skreću u Partizansku ulicu i levo u Kisačku pa nastavljaju redovnom trasom. U smeru prema Klisi autobusi s Bulevara Jaše Tomića skreću u Kisačku, odakle idu u Ulicu Jovana Cvijića dalje Temerinskom ulicom i Temerinskim putem, a potom skreću levo u Primorsku ulicu do kružne raskrsnice, odakle nastavljaju uobičajenim putem.
V. Bijelić
Foto: S. Šušnjević i V. Bijelić
Anketa: Koliko vam je otežano funkcionisanje zbog izmenjenih autobuskih trasa?
Aleksandar Petrović, strukovni ekonomista „Dosta je konfuzno. Nisam odavde i retko kad dolazim na Klisu. Seo sam u autobus na stanici u Kisačkoj pa mi je tek u vozilu jedna žena rekla da su u toku radovi i da se ide okolo, nisam uopšte znao. Sve mi je delovalo dosta zbunjujuće, a kada sam izašao, trebalo mi je vremena da shvatim gde se šta nalazi.“ |
|
Jelena Seratlić, službenica „Dosta je otežano. Situacija mi se ne dopada jer mi putovanje do posla sada traje barem deset minuta duže. To mi malo komplikuje funkcionisanje. Ne verujem da će obnova mosta biti završena do marta, kako je najavljeno. Posao se suviše dugo radi i verujem da će opet probiti rokove.“ |
|
Bojan Milinković, penzioner „Dešava se da nekad autobus čekamo i po dvadeset minuta na stanici. Penzioner sam pa je meni svejedno, ali žao mi je dece. Čekaju autobus dugo pa zakasne u školu. Neka malo i prorede red vožnje, ali bih voleo kada bi ga poštovali. Ako ovoliko dugo rade adaptaciju mosta, pitam se koliko će dugo graditi bulevar.“ |
|
Gordana Jakšić, medicinska sestra „Od svih opcija koju su izabrali, ova da autobusi idu Industrijskom zonom je još i najbolja. Ranije su preko Partizanske zbog gužve išli dosta duže. Nisu vozači krivi. Jedino bi mogli bar jedan više autobus da ubace u špicu, to bi možda olakšalo funkcionisanje.“ |
Tekst i foto: V. B. – M. N. – M. Š.