Обнова Сентандрејског моста трећи пут продужена
Обнова Сентандрејског моста продужена је трећи пут након што је добављач „Србија ауто-пут” поднео захтев због непредвиђених радова.
Тој компанији додељен је уговор вредан близу 8,6 милиона, којим је сада обавезана да додатне радове заврши у року од 26 календарских дана. Ипак, због поновног продужетка радова грађани с којима смо разговарали у том делу града су неповерљиви те тврде да верују да ће радови трајати још дуго.
Радови су, иначе, први пут продужени јер су радници на низводној половини моста наишли на слој бетона у изузетно лошем стању, који је морао да буде уклоњен, што је условило проширење посла. Други пут су продужени због тога што извођачи радова нису добро организовали посао. Тако ће обнова, уместо првобитно планираних 180 календарских дана, трајати готово дупло, односно готово годину откако су радови почели.
Обнову Сентандрејског моста, чија је вредност остала иста, односно која кошта 68,5 милиона динара, с ПДВ-ом, заједнички финансирају Град Нови Сад и „Путеви Србије”, и то с по 50 одсто од укупне вредности. Грађани су преко моста који је дуг 195 метара прелазили Канал Дунав–Тиса–Дунав још од 1964. године и он од тада није реконструисан. Због тога је дошло до озбиљних оштећења конструкције, асфалта и хидроизолације. Да би се радови на обе стране моста одвијали неометано, мост је тренутно у потпуности затворен за саобраћај, због чега се до Слане баре и Клисе може једино околним улицама.
Продужетак рока за крај радова на мосту условио је и наставак измењеног режима вожње на аутобуским линијама број 1, 15 и 35, што, како смо се на лицу места уверили, љути грађане у том делу града. Они су принуђени на то да до центра или других делова града путују најмање 10-15 минута дуже. Аутобуси на линијама 1 и 35 и даље након Клисанског пута користе Приморску улицу, кружну раскрсницу с Булеваром Европе којим долазе до до искључења за Индустријску зону „Југ” не би ли са Слане баре и Клисе ишли ка другим деловима града. У другом правцу се од раскрснице Сентандрејског пута и Пута Новосадског партизанског одреда крећу Путем Новосадског одреда, Привредниковом улицом, иду до кружне раскрснице с Булеваром Европе и искључења за Индустријску зону „Север”, настављају Приморском до раскрснице с Клисанским путем, одакле настављају трасом која је уведена летос.
Булевар се гради
Подсетимо, у току је и изградња Сентандрејског булевара, која се, како незванично сазнајемо, одвија по плану. На терену будуће трасе модерног булевара ових дана вредно ради неколико десетина радника и машина. Такође, још увек се пројектује и нови „мост-близанац“ преко канала Дунав–Тиса–Дунав, који ће, уз обновљени Сентандрејски мост и нови булевар, олакшати саобраћај у том делу града.
Возила ЈГСП-а на линији 15 ка граду од кружне раскрснице Сентандрејског пута и Приморске улице иду право Приморском улицом, крећу се Темеринским путем преко Темеринског моста, потом скрећу у Партизанску улицу и лево у Кисачку па настављају редовном трасом. У смеру према Клиси аутобуси с Булевара Јаше Томића скрећу у Кисачку, одакле иду у Улицу Јована Цвијића даље Темеринском улицом и Темеринским путем, а потом скрећу лево у Приморску улицу до кружне раскрснице, одакле настављају уобичајеним путем.
В. Бијелић
Фото: С. Шушњевић и В. Бијелић
Анкета: Колико вам је отежано функционисање због измењених аутобуских траса?
Александар Петровић, струковни економиста „Доста је конфузно. Нисам одавде и ретко кад долазим на Клису. Сео сам у аутобус на станици у Кисачкој па ми је тек у возилу једна жена рекла да су у току радови и да се иде около, нисам уопште знао. Све ми је деловало доста збуњујуће, а када сам изашао, требало ми је времена да схватим где се шта налази.“ |
|
Јелена Сератлић, службеница „Доста је отежано. Ситуација ми се не допада јер ми путовање до посла сада траје барем десет минута дуже. То ми мало компликује функционисање. Не верујем да ће обнова моста бити завршена до марта, како је најављено. Посао се сувише дуго ради и верујем да ће опет пробити рокове.“ |
|
Бојан Милинковић, пензионер „Дешава се да некад аутобус чекамо и по двадесет минута на станици. Пензионер сам па је мени свеједно, али жао ми је деце. Чекају аутобус дуго па закасне у школу. Нека мало и прореде ред вожње, али бих волео када би га поштовали. Ако оволико дуго раде адаптацију моста, питам се колико ће дуго градити булевар.“ |
|
Гордана Јакшић, медицинска сестра „Од свих опција коју су изабрали, ова да аутобуси иду Индустријском зоном је још и најбоља. Раније су преко Партизанске због гужве ишли доста дуже. Нису возачи криви. Једино би могли бар један више аутобус да убаце у шпицу, то би можда олакшало функционисање.“ |
Текст и фото: В. Б. – М. Н. – М. Ш.