Dejan Mandić: Sentandrejski bulevar biće saobraćajna žila kucavica grada
Rekonstrukcija Sentandrejskog mosta, proširenje Sentandrejskog puta, odnosno izgradnja novog bulevara, uveliko su u toku, a te radove zajednički finansiraju Grad, AP Vojvodina i JP „Putevi Srbije”.
Osim toga, u toku je i projektovanje mostablizanca na Sentandrejskom putu, akako je za „Dnevnik” objasnio načelnik Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije Dejan Mandić, uređenje glavnih saobraćajnica u gradu jedan je od prioriteta.
Kako napreduje obnova Sentandrejskog mosta i kad je planiran završetak?
– Rekonstrukcija Sentandrejskog mosta jedan je od kapitalnih projekata koji se trenutno realizuju. Što se konkretno samih radova tiče, u toku je ojačanje konstrukcije mosta, a istovremeno se radovi izvode i na gornjem stroju mosta. Skinut je asfalt s kolovoza i uklonjen devastirani sloj betona. U toku je i izgradnja pešačkih staza, kao i radovi na prilaznim kolovoznim konstrukcijama, po 50 metara s obe strane mosta. Sledi izrada novog sloja betona i asfalta na kolovozu, postavljanje ivičnjaka, izrada nove hidroizolacije, postavljanje pešačke i zaštitne ograde i izgradnja novog javnog osvetljenja.
Po prvobitnom planu, radovi koji su počeli u martu, trebalo je da budu završeni do polovine septembra. Međutim, nepredviđeni radovi i složenost posla, ali delimično i neodgovarajuća unutrašnja organizacija samog izvođača, doveli su do kašnjenja pa je rok pomeren i završetak svih predviđenih radova očekuje se do kraja godine. U više navrata Uprava se pisanim putem obraćala izvođaču sa zahtevom da se radovi intenziviraju. Takođe, izašli smo u susret zahtevima izvođača za promenom tehnologije izvođenja radova i izmene režima saobraćaja za vreme radova, a sve u cilju lakšeg, bržeg i kvalitetnijeg završetka posla. Rekonstrukcija Sentandrejskog mosta vredna je nepunih 70 miliona dinara, a novac su zajedno obezbedili Grad Novi Sad i Javno preduzeće „Putevi Srbije“.
Koji su rokovi za završetak Sentandrejskog bulevara i šta je tamo planirano?
– Uređenje glavnih saobraćajnica u gradu jedan je od prioriteta u koje treba ulagati. Cilj je da se saobraćajne gužve regulišu još na ulaznim pravcima u grad, a u tom smislu najugroženiji tranzitni pravac je na Sentandrejskom putu. Izgradnja Sentandrejskog bulevara, od Primorske do Velebitske ulice, počela je u avgustu, s rokom završetka 210 kalendarskih dana. Radovi teku planiranom dinamikom, što znači da bi do kraja marta iduće godine ta značajna investicija trebalo da bude završena.
Osim izgradnje samog Sentandrejskog bulevara, dugog 1,3 kilometar, stanovnici tog dela grada dobiće i servisne saobraćajnice, ali i prateću infrastrukturu, a tu mislim na parking-mesta, biciklističku i pešačku stazu, atmosfersku kanalizaciju i potpuno rekonstruisanu vodovodnu mrežu. Na samom Bulevaru postaviće se nova saobraćajna signalizacija i ulična rasveta. Biće to nova saobraćajna žila kucavica našeg grada, što će svakako doprineti kompletnom komunalnom uređenju i većem urbanom razvoju mesnih zajednica Klisa, Slana bara i Vidovdansko naselje. Svotu od oko 700 miliona dinara, gotovo u tri jednaka dela, zajedno su obezbedili Grad Novi Sad, AP Vojvodina i Javno preduzeće „Putevi Srbije”.
Dokle se stiglo s projektovanjem „mosta-blizanca” na Sentandrejskom putu i kada počinje izgradnja?
– Rekonstrukciju postojećeg Sentandrejskog mosta prati i izrada tehničke dokumentacije novog mosta, takozvanog mosta-blizanca. Realizacija tog velikog infrastrukturnog projekta omogućiće kvalitetniji i brži protok saobraćaja na Sentandrejskom putu. Za izradu projektne dokumentacije za novi most Grad je izdvojio 8,6 miliona dinara, a rok za izradu projekta ističe u januaru iduće godine.
Ipak, da bi se dobila građevinska dozvola i radovi krenuli, prethodno je potrebno rešiti i imovinskopravne odnose na tom lokalitetu. Vlada Republike Srbije donela je rešenje kojim je utvrđen javni interes za eksproprijaciju u cilju izgradnje novog Sentandrejskog mosta. Javnim interesom obuhvaćeno je ukupno 25 katastarskih parcela, od kojih 16 pripadaju privatnim licima. Za navedene privatne parcele u toku je postupak ekspoprijacije pred Gradskom upravom za imovinu i imovinskopravne poslove, a tačan iznos utrošenog novca biće poznat nakon završetka postupka utvrđivanja pravične naknade.
Zbog proširenja Sentandrejskog puta i zatvaranja istoimenog mosta, meštani Slane bare i Klise ovih dana muku muče s gužvama u saobraćaju. Dosta problema im zadaju promenjene autobuske linije i to što u špicevima ima kašnjenja. Mada, kako kažu, jedva čekaju da se sve završi i da dobiju nov, moderan bulevar.
Po rečima Stevana Letića, koji živi u jednoj od ulica paralelnih sa Sentandrejskim putem, vrlo teško se snalaze i kuda god da krenu, moraju da se provlače manjim ulicama, zbog čega im put do centra ili drugih delova grada traje dosta duže.
– Do centra idem pet-šest kilometara duže, bilo kojim pravcem da se krećem, a ako idem preko Industrijske zone, bude i deset kilometara više, a najjednostavnije nam je preko Temerinske ulice – objašnjava Letić.
J. Vukašinović