Novosađani se sve više žale na kvalitet obuće
Pritužbe potrošača na loš kvalitet obuće sve su učestalije, gotovo svakodnevne, navode u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine.
Najviše žalbi upućuje se na sportsku obuću, koja se svakodnevno koristi, ali informacija o marki patika koja se najčešće reklamira nije dostupna javnosti.
Međutim, i kada kupci pokušaju da se žale, nailaze na nerazumevanje i loše reakcije trgovaca. U takvoj situaciji, naredni potez nezadovoljnih potrošača jeste obraćanje Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine.
Pravni savetnik Udruženja Marko Dragić navodi da, ukoliko potrošač podnosi žalbu, kod sebe mora imati račun ili bilo kakav dokaz o kupovini. Ukoliko trgovac odbija da prihvati reklamaciju, slučaj se šalje Udruženju. Kao najčešći razlog odbijanja reklamacije trgovci navode neodgovarajuće korišćenje obuće. Međutim, kasnije se utvrdi da je najčešće u pitanju loš kvalitet proizvoda.
„Da bi se kupac obratio nama, potrebno je da ima reklamaciju koju je uputio trgovcu, njihovu odbijenicu i da dostavi proizvod da bismo mogli dalje da postupamo”, dodaje Dragić.
U daljem postupku, proizvod se šalje na analizu da bi se utvrdilo da li je njegov kvalitet loš ili nije. Nakon toga, ako ta analiza bude pozitivna, Udruženje upućuje dopis trgovcu sa zahtevom da prihvati reklamaciju. U slučaju da analaiza pokaže da je kvalitet dobar, postupak se u tom trenutku završava.
Dragić kaže da se reklamacija obično uvaži u radnjama s kojima imaju dobre odnose, ali da postoje slučajevi gde odbiju njihov dopis i neće da postupe po njemu. Kada ja analiza pozitivna, uglavnom uvaže većinu pritužbi, a negde gde odbijaju da postupe ispravno, budu upućeni na sud.
Zakonska garancija proizvoda i usluge je do dve godine. Do šest meseci potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca, zamenu patika ili njihovo lepljenje. Posle tog perioda ima pravo na sve sem na povraćaj novca.
Od početka ove godine podneta je 261 prijava na patike, a ukupan broj žalbi u 2016. godini je 1.080. Većina slučajeva bude pozitivno rešena.
Problem nije prisutan samo u Novom Sadu već i u ostalim gradovima Srbije. Jedan od načina da bude rešen jeste obraćanje udruženjima za zaštitu potrošača koja se svakodnevno bore za to da potrošači nakon kompletnog postupka budu zadovoljni.
B. Petrović, D. Živković