Новосађани се све више жале на квалитет обуће
Притужбе потрошача на лош квалитет обуће све су учесталије, готово свакодневне, наводе у Удружењу за заштиту потрошача Војводине.
Највише жалби упућује се на спортску обућу, која се свакодневно користи, али информација о марки патика која се најчешће рекламира није доступна јавности.
Међутим, и када купци покушају да се жале, наилазе на неразумевање и лоше реакције трговаца. У таквој ситуацији, наредни потез незадовољних потрошача јесте обраћање Удружењу за заштиту потрошача Војводине.
Правни саветник Удружења Марко Драгић наводи да, уколико потрошач подноси жалбу, код себе мора имати рачун или било какав доказ о куповини. Уколико трговац одбија да прихвати рекламацију, случај се шаље Удружењу. Као најчешћи разлог одбијања рекламације трговци наводе неодговарајуће коришћење обуће. Међутим, касније се утврди да је најчешће у питању лош квалитет производа.
„Да би се купац обратио нама, потребно је да има рекламацију коју је упутио трговцу, њихову одбијеницу и да достави производ да бисмо могли даље да поступамо”, додаје Драгић.
У даљем поступку, производ се шаље на анализу да би се утврдило да ли је његов квалитет лош или није. Након тога, ако та анализа буде позитивна, Удружење упућује допис трговцу са захтевом да прихвати рекламацију. У случају да аналаиза покаже да је квалитет добар, поступак се у том тренутку завршава.
Драгић каже да се рекламација обично уважи у радњама с којима имају добре односе, али да постоје случајеви где одбију њихов допис и неће да поступе по њему. Када ја анализа позитивна, углавном уваже већину притужби, а негде где одбијају да поступе исправно, буду упућени на суд.
Законска гаранција производа и услуге је до две године. До шест месеци потрошач има право да захтева повраћај новца, замену патика или њихово лепљење. После тог периода има право на све сем на повраћај новца.
Од почетка ове године поднета је 261 пријава на патике, а укупан број жалби у 2016. години је 1.080. Већина случајева буде позитивно решена.
Проблем није присутан само у Новом Саду већ и у осталим градовима Србије. Један од начина да буде решен јесте обраћање удружењима за заштиту потрошача која се свакодневно боре за то да потрошачи након комплетног поступка буду задовољни.
Б. Петровић, Д. Живковић