Mališani iz Svratišta za decu i mlade u poseti OŠ „Kosta Trifković”
Interkulturalno druženje mališana kroz radionice i takmičenje u igri između dve vatre, u okviru evropskog projekta „Erazmus plus”, koordinisano od Fondacije „Tempus”, organizovano je juče u Osnovnoj školi „Kosta Trifković”.
Autorke i koordinatorke projekta „Erazmus plus” Tamara Jovičić i Danka Džepina osmislile su projekat „Internacionalizacija škole kroz interkulturalnost” s ciljem međunarodne prepoznatljivosti škole, razmene iskustava, običaja i načina života.
„Pozvali smo učenike OŠ „Kosta Trifković” da ugoste korisnike Svratišta za decu i mlade iz Novog Sada“, kazala je Tamara Jovičić. „Cilj je taj da nastavnici prodube znanje o interkulturalnim veštinama i da nauče kako da pomognu deci iz inostranstva ili manjinskih grupa.“
Njena koleginica Danka Džepina dodala je to da je bitno da nastavnici usvoje nove socijalne i pedagoške veštine i metode rada da bi pomogli detetu da se što bolje i lakše uključi u sredinu u kojoj boravi, ali i da nauče mališane da bez predrasuda prihvataju ljude drugih kultura. Učenici su raširenih ruku dočekali vršnjake iz Svratišta, odmah uspostavili kontakt i našli zajednički jezik.
„Za učenike i korisnike Svratišta organizoivali smo radionice na kojima su se upoznali, te pričali o sličnostima i razlikama, kao što su omiljena hrana, životinja ili aktivnost“, kazala je Danka Džepina. „Izabrali smo da se takmiče u igri između dve vatre jer je poznata svima, a deca se kroz igru najbolje povezuju i razumeju. Odrasli treba da razbiju predrasude – deci je to naknadno usađeno – pa je na nama da ih na vreme naučimo pravim vrednostima.“
Psiholog u Svratištu za decu i mlade Ivana Perić podelila je s nama da su korisnici Svratišta bili uzbuđeni i čak uranili da ne bi zakasnili u posetu drugarima u OŠ „Kosta Trifković”. To je potvrdio i jedan od korisnika Svratišta, rekavši da je jedva čekao da dođe, a za nekoliko sati je stekao više od deset dugara i mogao bi ceo dan provesti s njima u igri.
„Nažalost, korisnici nemaju mnogo prilika da se na takav način susreću s vršnjacima, a potrebno je to da izađu iz sredine u kojoj stalno borave2, kazala je Ivana Perić.“ S OŠ „Kosta Trifković” imamo odličnu saradnju, otvoreni su za inkluziju, nastavnici su senzitivisani za rad s decom, osim toga, mnogo naših korisnika pohađa ovu školu.“
S. Kovač