Малишани из Свратишта за децу и младе у посети ОШ „Коста Трифковић”
Интеркултурално дружење малишана кроз радионице и такмичење у игри између две ватре, у оквиру европског пројекта „Еразмус плус”, координисано од Фондације „Темпус”, организовано је јуче у Основној школи „Коста Трифковић”.
Ауторке и координаторке пројекта „Еразмус плус” Тамара Јовичић и Данка Џепина осмислиле су пројекат „Интернационализација школе кроз интеркултуралност” с циљем међународне препознатљивости школе, размене искустава, обичаја и начина живота.
„Позвали смо ученике ОШ „Коста Трифковић” да угосте кориснике Свратишта за децу и младе из Новог Сада“, казала је Тамара Јовичић. „Циљ је тај да наставници продубе знање о интеркултуралним вештинама и да науче како да помогну деци из иностранства или мањинских група.“
Њена колегиница Данка Џепина додала је то да је битно да наставници усвоје нове социјалне и педагошке вештине и методе рада да би помогли детету да се што боље и лакше укључи у средину у којој борави, али и да науче малишане да без предрасуда прихватају људе других култура. Ученици су раширених руку дочекали вршњаке из Свратишта, одмах успоставили контакт и нашли заједнички језик.
„За ученике и кориснике Свратишта организоивали смо радионице на којима су се упознали, те причали о сличностима и разликама, као што су омиљена храна, животиња или активност“, казала је Данка Џепина. „Изабрали смо да се такмиче у игри између две ватре јер је позната свима, а деца се кроз игру најбоље повезују и разумеју. Одрасли треба да разбију предрасуде – деци је то накнадно усађено – па је на нама да их на време научимо правим вредностима.“
Психолог у Свратишту за децу и младе Ивана Перић поделила је с нама да су корисници Свратишта били узбуђени и чак уранили да не би закаснили у посету другарима у ОШ „Коста Трифковић”. То је потврдио и један од корисника Свратишта, рекавши да је једва чекао да дође, а за неколико сати је стекао више од десет дугара и могао би цео дан провести с њима у игри.
„Нажалост, корисници немају много прилика да се на такав начин сусрећу с вршњацима, а потребно је то да изађу из средине у којој стално бораве2, казала је Ивана Перић.“ С ОШ „Коста Трифковић” имамо одличну сарадњу, отворени су за инклузију, наставници су сензитивисани за рад с децом, осим тога, много наших корисника похађа ову школу.“
С. Ковач