Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

JGSP planira da kupi osam novih autobusa

26.12.2018. 12:19 12:22
Piše:
Foto: Dnevnik (Filip Bakić)

Javno gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad” planira naredne godine da kupi osam novih midi autobusa s pogonom na komprimovani prirodan gas (CNG), odnosno metan.

Kako se navodi u njihovom Programu investicionih aktivnosti za narednu godinu, za tu investiciju iz budžeta Grada je obezbeđeno 100 miliona dinara.

„Autobusi kapaciteta do 45 mesta, pri čemu su 22 sedeća, predstavljaju varijantu komfornijih prigradskih autobusa i označili bi konceptualno novi pristup u sistemu javnog prevoza putnika u Novom Sadu. Oni nesumnjivo predstavljaju kvalitativni iskorak u smislu ponuđenog komfora u odnosu na aktuelni vozni park, kao i bitno racionalniji pristup potrošnji goriva, pogotovo ukoliko bi se kao pogonsko gorivo koristio CNG”, piše u obrazloženju predloga Odluke o Programu investicionih aktivnosti JGSP-a, uz zaključak da su ti autobusi efikasniji, racionalniji, komforniji i udobniji u odnosu na one koji se trenutno nalae u njihovom voznom parku.

Inače, preduzeće bi svake godine trebalo da obnavlja vozni park za 10 odsto od ukupnog broja vozila. Ocenjeno je da je prosečna starost voznog parka veća od 12 godina te da je zbog toga neophodno tokom naredne godine nabaviti nove autobuse. Kako se navodi, nabavkom novih autobusa povećala bi se i tehnička ispravnost voznog parka, a time i bezbednost i sigurnost prevoza putnika i drugih učesnika u gradskom i prigradskom saobraćaju. Osim toga i troškovi rezervnih delova i goriva bili bi smanjeni, budući da je metan u odnosu na benzin, dizel i naftni trenutno ekonomičniji. Takođe, autobusi na CNG pogon bi doprineli i smanjenju emitovanja štetnih gasova, a primenom te vrste goriva se nivo buke smanjuje i do 50 odsto.

Podsetimo, u novembru je Gradski prevoznik odustao od kupovine pet novih solo niskopodnih autobusa na dizel-gorivo zbog privatizacije akcionarskog društva „Ikarbus” od kojeg je trebalo da dobije nova vozila. Zbog toga je odlučeno da preduzeće u celosti otplati sedam niskopodnih „Ikarbusovih” autobusa na dizel-gorivo koji su kupljeni na lizing 2016. godine, a građani se u njima voze od marta ove godine, kada su stigli u vozni park JGSP-a. Grad plaća 100 miliona, dok je preduzeće dužno da izdvoji još 4,2 miliona dinara za pomenuti otkup.

Traže 330 miliona za gorivo

JGSP „Novi Sad” tražilo je 330 miliona dinara iz tekućih subvencija buyeta grada za 2019. godinu za nesmetano odvijanje javnog prevoza u toku naredne godine, odnosno za gorivo. Ukoliko navedeni iznos ne bude dovoljan za planiranu nabavku goriva, novac koji bude nedostajao JGSP će izdvojiti iz svojih izvora. Kako se navodi u Predlogu programa za obezbeđivanje uslova za nesmetano odvijanje javnog prevoza putnika za 2019. godinu, JGSP planira da svojim vozilima pređe više od 15 miliona kilometara, te preveze oko 90 miliona putnika u 2019. godinu.

Zbog toga, kažu, neophodno je oko 6,5 miliona litara evro dizela i oko 450.000 kilograma prirodnog gasa za koje je potrebno obezbediti 868 miliona dinara bez poreza. Kako JGSP sa cenama prevoza u gradskom i prigradskom saobraćaja koje su u primeni nije u mogućnosti samostalno da obezbedi neophodan novac za nabavku goriva, preduzeću su potrebne subvencije iz budžeta grada u iznosu od 330 miliona dinara.

V. Bijelić

Piše:
Pošaljite komentar