IZMEĐU PETROVARADINA I BEOČINA NEĆE BITI SAMO BICIKLISTIČKA STAZA Ekološko povezivanje naselja zelenim koridorom uz desnu obalu Dunava
Ideja o pretvaranju najkraćih pružnih pravaca u zeleni koridor, odnosno transformacija i rekonstrukcija železničke pruge Petrovaradin - Beočin, nije novina, a pred odbornicima novosadske Skupštine naći će se danas predlog o izradi Plana generalne regulacije, kojim je obuhvaćeno područje na sremskoj strani grada površine približno 88,5 hektara, u katastarskim opštinama Petrovaradin, Sremska Kamenica i Ledinci.
Turistički pravac „Zelena staza“ biće namenjen za, kako je navedeno, nemotorna kretanja i omogućiće ekološko povezivanje naselja na desnoj obali Dunava.
„Porodično stanovanje će se planirati u delovima celina Bocke, priobalje, KIP, Mali do i Bukovački plato, gde su u velikoj meri već realizovani objekti. Vikend naselje u priobalju KO Sremska Kamenica zadržaće postojeći obuhvat , s mogućnošću završetka realizacije na slobodnim parcelama“, navode urbanisti u predlogu odluke.
„Severni deo Bukovačkog platoa obuhvata parcele sa izgrađenim porodičnim stambenim objektima i versko obeležje - kalvariju, koje je u postupku utvrđivanja za nepokretno kulturno dobro i koje će biti zadržano u integralnom obliku, uz ishodovanje uslova za sprovođenje mera tehničke zaštite, koje utvrđuje Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada“, objašnjavaju nadležni.
U priobalju Dunava planirane su turističko-sportsko-rekreativne površine, kao i južno od celine Vojinovo, uz Ulicu Ive Lole Ribara. U zoni priobalja predviđeno je uređenje obale i gradnja sportsko rekreativnih sadržaja.
Parkovska površina, kako je navedeno, s elementima uređenja za rekreaciju nalaziće se uz turistički pravac „Zelena staza“ i srednju školu, uz Ulicu vojvode Putnika, gde je predviđen i parking.
Nakon što novosadski parlamentarci usvoje predlog, nacrt plana generalne regulacije biće izložen na javni uvid. Urbanistički projekat za transformacfiju i rekonstrukciju železničke pruge Petrovaradin - Beočin bio je na javnom uvidu prošle godine, a izradu planske i projektno-tehničke dokumentaci, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam poverio je Arhitektonsko građevinskom institutu iz Novog Sada. Na jednom od najkraćih pružnih pravaca dužine 17,5 kilometara predviđena je dvosmerna biciklistička staza širine 2,5 metara, koja će biti asfaltirana, i uz nju gotovo metar uža pešačka (1,6 metara) od drobljenog kamena, opeke ili će pak u zavisnosti od lokacije biti ugrađene granitne kocke. Železničke stanice Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin biće preuređene.
Srednja škola predviđena je uz Novosadsku ulicu u Sremskoj Kamenici, a opštegradski centar u širem centru tog prigradskog naselja, uz ulice Vojvode Putnika i Marka Oreškovića, s tim da će visina objekata biti do dva sprata (P 2), s mogućim akcentima u vidu još jedne etaže. Pored pijace u Ulici Marka Oreškovića planiran je sportsko-poslovni centar, kao i razne javne službe. Ugostiteljski, trgovinski i zanatski objekti, za potrebe biciklističkogg saobraćaja i promocije Nacionalnog parka, predviđeni su na širem području centra Sresmke Kamenice.
Sva odmorišta, odnosno oko 19 mesta za relaksaciju, biće opremljena urbanim mobilijarom, klupama i kantama, informativnim tablama, česmama, a predviđeni su i solarni paneli za dopunu mobilnih telefona, te uređene servisne stanice za bicikle…
Originalna građevina beočinske stanice iz 1892. godine biće očuvana, dok će deo objekta, koji je nadograđen pedesetih godina prošlog veka biti srušen. Plan je da objekat bude preuređen, te da tu bude muzej, a moguće je i formiranje amfiteatra i info zone.
Jovana Vukašinović