Futog i Begeč spojeni biciklističkom stazom dugom 6.275 metara (foto)
Biciklistička staza od Dunavske ulice u Futogu do Obalske ulice u Begeču zvanično je završena, duga je 6.275 metara i široka tri, a za radove, koji su povereni „Put-investu”, izdvojeno je 95 miliona dinara iz budžeta Grada Novog Sada i Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija.
Reč je o deonici van evropskog koridora koji treba da spoji Atlantski okean i Crno more, a krajnji cilj je da se novourađena staza poveže sa Šekspirovom ulicom na Limanu u Novom Sadu, što bi trebalo da bude završeno u naredne dve godine.
– Uprava za investicije i građevinsko zemljište, odnosno Grad Novi Sad, priprema projektnu dokumentaciju za naredne faze, idemo ka spajanju Dunavske ulice u Futogu i Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu – najavio je gradonačelnik Miloš Vučević prilikom jučerašnjeg obilaska biciklističke staze u Begeču. – Ne stajemo na ovome već pozivamo kolege iz bačkopalanačke opštine da nam se pridruže da idemo dalje ka zapadu. Znam da veliki broj Novosađana voli i vozi bicikle, a sad imaju jednu od najlepših staza, u šta možete da se uverite.
O važnosti „biciklističkog” turizma govori podatak da Evropi godišnje donese oko 50 milijardi evra, istakao je ministar turizma, trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić.
– Češka je u protekle tri godine izdvojila 200 miliona evra za izgradnju biciklističkih staza, Mađarska ulaže 98 miliona evra upravo za razvoj biciklističke infrastrukture. Nažalost, mi smo tek na početku tog procesa i ovo je, bez ikakve sumnje, prvi ozbiljniji projekat u izgradnji biciklističke infrastrukture u Srbiji na ovoj trasi koridora Eurovelo 6 – dodao je Ljajić.
Od 14 međunarodnih koridora, dva prolaze kroz Srbiju – Eurovelo 6 i Eurovelo 13, dok je Eurovelo 11 još uvek nefunkcionalan jer nije urađena turistička signalizacija, kako nalažu međunarodni standardi.
– Ovaj koridor svakako je najznačajniji i za Evropu i za nas, i njime tokom godine prođe između 12.000 i 15.000 biciklista, što je veoma malo ako poredimo iste deonice na tom koridoru u Austriji ili Nemačkoj, gde godišnje prođe između 250.000 i 300.000 putnika – istakao je ministar Ljajić objašnjavajući da je trasa od Francuske do Srbije duga 660 kilometara i, budući da ide tokom Dunava, zove se Dunavska ruta, iliti koridor. – Bez ikakve sumnje, to će biti kičma biciklističkog saobraćaja u Srbiji u narednim godinama, a na nama je da gradimo i lokalne, takozvane magistralne puteve od tog glavnog koridora. Moramo povezivati i lokalne turističke destinacije s tom glavnom trasom biciklističkog koridora, prema tome, nastavićemo da radimo na dovršetku te trase koja je duga 23 kilometra.
L. Radlovački
Još jedan veliki biciklistički projekat je u pripremi, a tiče se povezivanja Novog Sada i Beograda. Na njemu će raditi Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i Ministarstvo turizma, trgovine i telekomunikacija, a izrada projektno-tehničke dokumentacije bi trebalo da bude gotova do kraja godine, nakon čega sledi obezbeđivanje finansija za radove.
– To će u velikoj meri povezati dva glavna turistička centra, koja donose najviše prihoda državi kada govorimo o deviznom prilivu i privlačenju stranih turista – istakao je resorni ministar Rasim Ljajić. – Prema tome, ta vrsta turizma u Srbiji poprima sve veći značaj, dajemo joj pažnju koju objektivno zaslužuje i verujem da će i prihodi od nje biti sve veći.