GRAĐEVINSKA DOZVOLA ZA 4. MOST U NOVOM SADU NA VIDIKU "DNEVNIK" OTKRIVA Potvrđena nova prijava radova (FOTO)
Pola godine nakon poslednjeg dokumenta koje je ministarstvo građevinarstva izdalo "Koridorima Srbije" u vezi sa izgradnjom privremenih puteva i mostova na gradilištu budućeg mosta između Novog Sada i Sremske Kamenice, 23. juna izdata je prijava radova na jednoj od parcela kod Brodogradilišta na Ribarskom ostrvu.
Do kraja prošle godine "Koridori" su dobijali prijavu radova za pojedine parcele na Ribarcu i Kameničkoj adi, raskrčen je teren, dok su na sremskoj obali privremeni putevi i most završeni.
Kako za sada iz „Koridora" nema novih informacija o toku priprema za izgradnju mosta u produžetku Bulevara Evrope, možemo se voditi dostupnim posrednim informacijama, kao što je pomenuta prijava radova, koja bi mogla značiti da je blizu početak izgradnje pomoćnih i privremenih puteva i mostova i na bačkoj obali.
Uz to, 15. juna je iz „Koridora Srbije" upućen zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta novog mosta. Javni uvid traje do srede, a u četvrtak će biti organizovana javna rasprava i prezentacija ove Studije u Skupštini grada u 8 sati. Posao tehničke kontrole projektne dokumentacije budućeg mosta početkom aprila poveren je konzorcijumu na čelu sa Građevinskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, što bi značilo da se upotpunjava dokumentacija nepohodna za građevinsku dozvolu za izgradnju mosta, ali za sada niko od zvaničnika ne pominje kada bi se to moglo dogoditi.
Kako će izgledati sama izgradnja novog mosta, može se jasnije videti iz lokacijskih uslova, a u skladu s Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Delovi dunavskog priobalja biće iskorišćeni za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta, koji će pak, biti izgrađen od čelične konstrukcije. Putevi će biti od tucanika, sem asfaltnih delova na priključenjima putu Sremska Kamenica - Beočin i ulice na Ribarskom ostrvu.
Planirano je da se izgradi 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji će biti širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta biće postavljena u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok je treći već izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Privremeni mostovi imaće poprečne krake kako bi se radnici i materijal dopremili do budućih stubova novog mosta i neće se nalaziti na plovnom putu.
Novi most, čiju izgradnju finansira država sa 175,5 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.
Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hayića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj.
Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice. Projketant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP "Koridori Srbije".
Svetozar Krstić