Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ГРАЂЕВИНСКА ДОЗВОЛА ЗА 4. МОСТ У НОВОМ САДУ НА ВИДИКУ "ДНЕВНИК" ОТКРИВА Потврђена нова пријава радова (ФОТО)

04.07.2023. 09:22 09:30
Пише:
Фото: Ф. Бакић

Пола године након последњег документа које је министарство грађевинарства издало "Коридорима Србије" у вези са изградњом привремених путева и мостова на градилишту будућег моста између Новог Сада и Сремске Каменице, 23. јуна издата је пријава радова на једној од парцела код Бродоградилишта на Рибарском острву.

До краја прошле године "Коридори" су добијали пријаву радова за поједине парцеле на Рибарцу и Каменичкој ади, раскрчен је терен, док су на сремској обали привремени путеви и мост завршени.

Како за сада из „Коридора" нема нових информација о току припрема за изградњу моста у продужетку Булевара Европе, можемо се водити доступним посредним информацијама, као што је поменута пријава радова, која би могла значити да је близу почетак изградње помоћних и привремених путева и мостова и на бачкој обали.

Уз то, 15. јуна је из „Коридора Србије" упућен захтев за давање сагласности на студију о процени утицаја на животну средину пројекта новог моста. Јавни увид траје до среде, а у четвртак ће бити организована јавна расправа и презентација ове Студије у Скупштини града у 8 сати. Посао техничке контроле пројектне документације будућег моста почетком априла поверен је конзорцијуму на челу са Грађевинским факултетом Универзитета у Београду, што би значило да се употпуњава документација непоходна за грађевинску дозволу за изградњу моста, али за сада нико од званичника не помиње када би се то могло догодити.

Како ће изгледати сама изградња новог моста, може се јасније видети из локацијских услова, а у складу с Планом генералне регулације моста у продужетку Булевара Европе у Новом Саду. Делови дунавског приобаља биће искоришћени за изградњу привремених саобраћајница и три независна сегмента помоћног моста, који ће пак, бити изграђен од челичне конструкције. Путеви ће бити од туцаника, сем асфалтних делова на прикључењима путу Сремска Каменица - Беочин и улице на Рибарском острву.

Планирано је да се изгради 395 метара приступних саобраћајница, широких шест метара и 838 метара помоћног моста, који ће бити широк седам метара. Два сегмента овог моста биће постављена у низу на бачкој обали и повезана приступним путевима, док је трећи већ изграђен на десној обали Дунава у Сремској Каменици. Привремени мостови имаће попречне краке како би се радници и материјал допремили до будућих стубова новог моста и неће се налазити на пловном путу.

Нови мост, чију изградњу финансира држава са 175,5 милиона евра, требало би да буде завршен до 2025. године. Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,6 километра, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара

Нови мост, чију изградњу финансира држава са 175,5 милиона евра, требало би да буде завршен до 2025. године. Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,6 километра, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне, са по две саобраћајне траке, биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе. Конструкцију над водом држаће три једнострука пилона од по 30 метара висине са 11 косих затега у паровима.

Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Hayića, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сремској страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору. Пројектована брзина на мосту износи 80 км/х, а преко њега неће ићи тешки теретни саобраћај.

Стручњаци од новог моста очекују да смањи оптерећење на Мосту слободе за око 40 одсто, а на Варадинској дуги интензитет би требало да буде преполовљен. Уз то, растеретио би се саобраћај на Булевару ослобођења од Дунава до Футошке улице. Пројкетант и извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ, док је номинални инвеститор ЈП "Коридори Србије".  

Светозар Крстић

 

Пише:
Пошаљите коментар