(FOTO) TEMA DNEVNIKA: FINALNI RADOVI NA IZGRADNJI GARAŽE Uskoro novi izgled prostora KOD BANOVINE
Izgradnja podzemne garaže kod Skupštine Vojvodine je završena i u toku su finalni radovi i ugradnja opreme, pa je za očekivati da u narednom periodu počne sređivanje prostora iznad objekta.
Projektom je predviđeno parterno uređenje površine 10.500 kvadrata, a reč je o investiciji vrednosti gotovo 245 miliona dinara, s PDV-om. Prethodnog meseca odabrani su izvođači, a radovi će trajati devet meseci, od zaključivanja ugovora, koji doduše, još uvek nije potpisan.
U podzemnoj garaži kod Banovine, površine oko 6.300 metara kvadratnih, na dve etaže raspoređeno je 167 parkinga, s tim da će, kako je ranije najavljeno, za vozila osoba s invaliditetom biti izdvojeno devet mesta na prvom nivou, dok će osam parkinga biti opremljeno punjačima za električna vozila. Prilazi garaži planirani su od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.
Na osnovu ugovora o koncesiji, Novi Sad je preuzeo komunalno opremanje i izgradnju infrastrukture neophodne za funkcionisanje podzemne garaže kod Banovine.
Planskom dokumentacijom je predviđeno da površina iznad ukopanog objekta bude ozelenjena i opremljena mobilijarom. Osmišljavanje parternog uređenja prostora površine oko 10.500 kvadratnih metara povereno je novosadskoj firmi „MHM projekt”, a Grad je za tehničku dokumentaciju izdvojio gotovo osam i po miliona dinara. Osim pejzažnog uređenja i opremanja mobilijarom, parterno uređenje podrazumeva i gradnju saobraćajnih površina, pešačkih staza i platoa, postavljanje vodovodnih i kanalizacionih cevi, zalivnih sistema, spoljne i dekorativne rasvete, kao i telekomunikacionih sistema.
„Javni prostor mora biti bezbedan i bez arhitektonskih barijera, da bi se obezbedio lak i siguran pristup svim korisnicima, a materijal za popločavanje kvalitetan kako bi se obezbedila otpornost na atmosferske uticaje, različiti intenzitet korišćenja i dugotrajnost uređenja. Nivelaciju rešavati adekvatnim padovima kako bi se voda lako i ravnomerno odvodila sa šetnih površina i platoa. Finalni sloj parterne obloge treba da bude antiklizni, zbog bezbednog kretanja, i da je bez arhitektonskih barijera”, navedeno je u konkursnoj dokumentaciji objavljenoj na Portalu javnih nabavki.
Kako se može primetiti na oko 8.000 kvadratnih metara biće travnjak, dok je na površini oko 1.000 kvdrata predviđen malč, a biće posađeno i različito žbunje i cveće.
Kada je reč o mobilijaru, planirano je postavljanje klupa i korpi za otpatke i biciklarnika, te ugradnja kaskadne česme od monolitnog kamena. Radi lakšeg kretanja slepih i slabovidih na stazama bi trebalo da budu postavljene taktilne ploče vodilje.
J. Vukašinović
Foto: F. Bakić i projektno-tehnička dokumentacija