SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Autentičnost i inovacije segmenta „Food vision“
Na prestižnom sajmu „Vinske vizije Otvorenog Balkana“, koji je održan proteklog vikenda, jedan od ključnih segmenata koji je privukao pažnju ljubitelja gastronomije i vina upravo je „Food Vision“, koji svake godine sve više raste i privlači sve veći broj posetilaca i kompanija. „Food Vision“ pruža platformu za predstavnike iz sveta gastronomije da pokažu svoje veštine, ali i da razmene iskustva i predstave autentične ukuse Balkana.
U okviru segmenta „Food Vision“ održano je takmičenje za najboljeg mladog kuvara. Prvo mesto i nagrada od 1.500 evra otišli su u ruke Milane Čugalj, dok su drugo i treće mesto osvojili Andrej Hrenek i Sara Drobnjak.
Sajam je bio centar održavanja brojnih masterklasova koje su vodili poznata domaća i strana imena, a među temama su se našli balkanska, kineska i mediteranska kuhinja.
Predsednik udruženja „Junior Chef Klub“ Srbije Nikola Biševac istakao je da je jedan od ključnih faktora uspeha ovog događaja u njegovom fokusu na autentične namirnice. Kao organizatori, Biševac i njegov tim insistiraju da jela koja se pripremaju u okviru „Food Vision“ segmenta sadrže čak 80 odsto autentičnih sastojaka, čime se čuva istinska tradicija balkanske kuhinje, ali u modernizovanoj formi.
– Naša filozofija je da se poštuje tradicija, ali uz primenu savremenih tehnika pripreme – istakao je Biševac. – Svake godine pokušavamo da pratimo aktuelne trendove u gastronomiji.
On je rekao i da su organske namirnice sve prisutnije u kuhinjama, ali da je njihov ulazak u komercijalne restorane spor. Kako je objasnio, organsku hranu većinski nude manji restorani koji i sami proizvode najveći deo namirnica.
– Kada je u pitanju uparivanje hrane i vina, postoji jedna univerzalnost – napomenuo je Biševac. – Bela vina se bolje slažu sa lakšim mesima, poput piletine, ćuretine i ribe, dok crvena vina idu bolje uz divljač, junetinu i crvena mesa.
Učesnici „Food Vision“-a koji dolaze iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije trudili su se da predstave autentična jela svojih krajeva.
– Kroz „Food Vision“ želimo da pokažemo da balkanska kuhinja nije samo tradicija, već i savremeni trend koji se razvija u svim aspektima – dodao je Biševac. – Rast interesovanja za ovaj događaj potvrđuje i činjenica da su juniori iz Srbije ove godine osvojili dve bronzane medalje na Kulinarskoj olimpijadi u Štutgartu, što predstavlja ogroman uspeh i dokaz da je gastronomija u regionu na veoma visokom nivou. I kvalitet srpske ugostiteljske ponude u restoranima se svakodnevno povećava.