СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Аутентичност и иновације сегмента „Food vision“
На престижном сајму „Винске визије Отвореног Балкана“, који је одржан протеклог викенда, један од кључних сегмената који је привукао пажњу љубитеља гастрономије и вина управо је „Food Vision“, који сваке године све више расте и привлачи све већи број посетилаца и компанија. „Food Vision“ пружа платформу за представнике из света гастрономије да покажу своје вештине, али и да размене искуства и представе аутентичне укусе Балкана.
У оквиру сегмента „Food Vision“ одржано је такмичење за најбољег младог кувара. Прво место и награда од 1.500 евра отишли су у руке Милане Чугаљ, док су друго и треће место освојили Андреј Хренек и Сара Дробњак.
Сајам је био центар одржавања бројних мастеркласова које су водили позната домаћа и страна имена, а међу темама су се нашли балканска, кинеска и медитеранска кухиња.
Председник удружења „Јуниор Chef Клуб“ Србије Никола Бишевац истакао је да је један од кључних фактора успеха овог догађаја у његовом фокусу на аутентичне намирнице. Као организатори, Бишевац и његов тим инсистирају да јела која се припремају у оквиру „Food Vision“ сегмента садрже чак 80 одсто аутентичних састојака, чиме се чува истинска традиција балканске кухиње, али у модернизованој форми.
– Наша филозофија је да се поштује традиција, али уз примену савремених техника припреме – истакао је Бишевац. – Сваке године покушавамо да пратимо актуелне трендове у гастрономији.
Он је рекао и да су органске намирнице све присутније у кухињама, али да је њихов улазак у комерцијалне ресторане спор. Како је објаснио, органску храну већински нуде мањи ресторани који и сами производе највећи део намирница.
– Када је у питању упаривање хране и вина, постоји једна универзалност – напоменуо је Бишевац. – Бела вина се боље слажу са лакшим месима, попут пилетине, ћуретине и рибе, док црвена вина иду боље уз дивљач, јунетину и црвена меса.
Учесници „Food Vision“-а који долазе из Србије, Северне Македоније и Албаније трудили су се да представе аутентична јела својих крајева.
– Кроз „Food Vision“ желимо да покажемо да балканска кухиња није само традиција, већ и савремени тренд који се развија у свим аспектима – додао је Бишевац. – Раст интересовања за овај догађај потврђује и чињеница да су јуниори из Србије ове године освојили две бронзане медаље на Кулинарској олимпијади у Штутгарту, што представља огроман успех и доказ да је гастрономија у региону на веома високом нивоу. И квалитет српске угоститељске понуде у ресторанима се свакодневно повећава.