DO DRŽAVNE GRANICE VOZOM 200 NA SAT
POČINJE TESTIRANJE BRZE PRUGE NOVI SAD - SUBOTICA U novosadsku železničku stanicu stigao specijalni nemački voz
Tačno u 5.22 sati juče je u železničku stanicu Novi Sad stigao je test voz nemačke kompanije Dojče Ban koji će testirati našu novu brzu prugu od Novog Sada do Subotice.
Ovaj test voz čine elektrolokomotiva i troja kola koja su opremljena sa uređajima za snimanje i kontrolu svih tehničkih parametara železničke pruge. Test voz, prema planu testiranja, počinje sa radom danas i obavljaće testiranja do 10. oktobra.
„Naša brza pruga od Novog Sada do Subotice kao i ona od Beograda do Novog Sada, koja je u funkciji, ima sve najviše evropske sertifikate.
Počinje dinamičko testiranje brze pruge Novi Sad-Subotica do državne granice”, objavio je na društvenim mrežama ministar Goran Vesić.
Mere bezbednosti dok traju probe
Infrastruktura železnice Srbije upozorava da je u navedenom periodu zabranjeno i opasno prisustvo građana u železničkim stanicama, odnosno na kolosecima i peronima duž deonice na kojoj se obavlja ispitivanje, jer, kako se ističe, nepoštovanjem ovih pravila građani direktno mogu da ugroze sopstveni život, kao i bezbednost železničkog saobraćaja tokom testiranja pruge. Precizira se i da će duž cele deonice za vreme dinamičkog ispitivanja biti raspoređeno osoblje izvođača radova konzorcijuma Kineskih železnica i Infrastrukture železnice Srbije, a biće pojačano i prisustvo pripadnika MUP-a.
Infrastruktura železnice Srbije saopštila je dinamičko ispitivanje treba da potvrdi da je nova brza pruga spremna za saobraćaj vozova, a finalni izveštaj sa testiranja očekuje se najkasnije do 8. novembra ove godine. Na ovoj deonici u navedenom periodu neće se odvijati drugi železnički saobraćaj. U saopštenju se dodaje da će testiranje obavljati Nemačke železnice, odnosno merna kola kompanije Nemačkih železnica iste kompanije koja je obavljala i dinamičko ispitivanje brze pruge Beograd - Novi Sad. U zavisnosti od vrste ispitivanja, testiranja će se obavljati i elektromotornim putničkim garniturama Štadler. „Prema pripremljenom rasporedu, kompanija Dojče Ban, u zavisnosti od vrste ispitovanja, planira da dnevno sprovodi od dve do osam test vožnji voza, u oba smera. Svakoga dana pre ispitivanja i polaska test voza, vršiće se vizuelni pregled cele deonice motornom drezinom”, navodi se u saopštenju„Važno je napomenuti da je u okviru realizacije projekta na celoj deonici pruge od Novog Sada do državne granice sa Mađarskom izvršeno denivelisanje ukrštanja drumskog i železničkog saobraćaja, tako da na čitavoj deonici ne postoje putni prelazi u nivou”, navedeno je u saopštenju.
Planira se da se dnevno sprovodi od dve do osam test vožnji voza, u oba smera
Na trasi novosagrađene brze pruge od Novog Sada do Subotice u proteklih mesec i po dana obavljaju se statička ispitivanja. Izvođači radova - konzorcijum Kineskih železnica, u saradnji sa nadzornim organima i stručnim službama Infrastrukture železnice Srbije, testiraju pojedine segmente na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice. Dok teku statička i pripreme za dinamička ispitivanja, radnici privode kraju zaostale poslove i ispravljaju uočene nedostatke spremajući stanične i infrastrukturne železničke kapacitete za puštanje pruge u saobraćaj 25. novembra, kako je najavljeno iz državnog vrha.
Radovi na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke. Ugrađene su i 302 skretnice, a za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova.
Na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica izgrađeno je, pored ostalog, šest mostova ukupne dužine 2.330 metara, pet galerija, 15 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka dugih skoro četiri kilometra.
Z. Milosavljević