ДО ДРЖАВНЕ ГРАНИЦЕ ВОЗОМ 200 НА САТ
ПОЧИЊЕ ТЕСТИРАЊЕ БРЗЕ ПРУГЕ НОВИ САД - СУБОТИЦА У новосадску железничку станицу стигао специјални немачки воз
Тачно у 5.22 сати јуче је у железничку станицу Нови Сад стигао је тест воз немачке компаније Дојче Бан који ће тестирати нашу нову брзу пругу од Новог Сада до Суботице.
Овај тест воз чине електролокомотива и троја кола која су опремљена са уређајима за снимање и контролу свих техничких параметара железничке пруге. Тест воз, према плану тестирања, почиње са радом данас и обављаће тестирања до 10. октобра.
„Наша брза пруга од Новог Сада до Суботице као и она од Београда до Новог Сада, која је у функцији, има све највише европске сертификате.
Почиње динамичко тестирање брзе пруге Нови Сад-Суботица до државне границе”, објавио је на друштвеним мрежама министар Горан Весић.
Мере безбедности док трају пробе
Инфраструктура железнице Србије упозорава да је у наведеном периоду забрањено и опасно присуство грађана у железничким станицама, односно на колосецима и перонима дуж деонице на којој се обавља испитивање, јер, како се истиче, непоштовањем ових правила грађани директно могу да угрозе сопствени живот, као и безбедност железничког саобраћаја током тестирања пруге. Прецизира се и да ће дуж целе деонице за време динамичког испитивања бити распоређено особље извођача радова конзорцијума Кинеских железница и Инфраструктуре железнице Србије, а биће појачано и присуство припадника МУП-а.
Инфраструктура железнице Србије саопштила је динамичко испитивање треба да потврди да је нова брза пруга спремна за саобраћај возова, а финални извештај са тестирања очекује се најкасније до 8. новембра ове године. На овој деоници у наведеном периоду неће се одвијати други железнички саобраћај. У саопштењу се додаје да ће тестирање обављати Немачке железнице, односно мерна кола компаније Немачких железница исте компаније која је обављала и динамичко испитивање брзе пруге Београд - Нови Сад. У зависности од врсте испитивања, тестирања ће се обављати и електромоторним путничким гарнитурама Штадлер. „Према припремљеном распореду, компанија Дојче Бан, у зависности од врсте испитовања, планира да дневно спроводи од две до осам тест вожњи воза, у оба смера. Свакога дана пре испитивања и поласка тест воза, вршиће се визуелни преглед целе деонице моторном дрезином”, наводи се у саопштењу„Важно је напоменути да је у оквиру реализације пројекта на целој деоници пруге од Новог Сада до државне границе са Мађарском извршено денивелисање укрштања друмског и железничког саобраћаја, тако да на читавој деоници не постоје путни прелази у нивоу”, наведено је у саопштењу.
Планира се да се дневно спроводи од две до осам тест вожњи воза, у оба смера
На траси новосаграђене брзе пруге од Новог Сада до Суботице у протеклих месец и по дана oбављају се статичка испитивања. Извођачи радова - конзорцијум Кинеских железница, у сарадњи са надзорним органима и стручним службама Инфраструктуре железнице Србије, тестирају поједине сегменте на брзој прузи између Новог Сада и Суботице. Док теку статичка и припреме за динамичка испитивања, радници приводе крају заостале послове и исправљају уочене недостатке спремајући станичне и инфраструктурне железничке капацитете за пуштање пруге у саобраћај 25. новембра, како је најављено из државног врха.
Радови на брзој прузи Нови Сад - Суботица, обухватили су полагање око 273 километара нових колосека, укључујући двоколосечну пругу и станичне колосеке. Уграђене су и 302 скретнице, а за изградњу брзе пруге било потребно урадити око осам и по милиона кубика земљаних радова.
На траси брзе пруге Нови Сад - Суботица изграђено је, поред осталог, шест мостова укупне дужине 2.330 метара, пет галерија, 15 подвожњака, 27 надвожњака дугих скоро четири километра.
З. Милосављевић