GUGL POKUŠAVA DA BALANSIRA DOK KORISNICI IZRAŽAVAJU ZABRINUTOST Kolačiće ne ukidaju, samo menjaju, a možda ni to
Gugl je u ponedeljak objavio da će, umesto najavljenog pa odlaganog ukidanja, što se odlaže i objavljuje još od 2019, uvesti novi pristup koji korisnicima omogućuje donošenje informisanih odluka o postavkama privatnosti dok pretražuju internet.
Kraljevi eufemizama na svom blogu su napisali: „Umesto ukidanja kolačića trećih strana, uvešćemo novo rešenje u Krom, koje će korisnicima omogućiti donošenje informisane odluke primenljive na celokupno pretraživanje interneta. Tu odluku moći će da prilagode u bilo kojem trenutku. O ovom novom pristupu trenutno raspravljamo s regulatornim telima, a za vreme njegovog sprovođenja blisko ćemo sarađivati s celom industrijom.”
Inicijativa Privacy Sandbox, u sklopu koje je planirano ukidanje kolačića, imala je za cilj razvoj alternativa koje bi štitile privatnost, istovremeno podržavajući sistem digitalnog oglašavanja. Ali, ima privatnosti, nema para.
Oglašivači i izdavači izrazili su zabrinutost da bi uklanjanje kolačića trećih strana negativno uticalo na njihovo ciljanje oglasa. I ne samo to: regulatorna tela postavila su pitanja o mogućoj nepoštenoj prednosti koju bi Gugl mogao da stekne gurajući sopstvene oglašivačke proizvode. Ovom izmenom Gugl pokušava da sedne na dve stolice, jer novi pristup uključuje korisničke opcije u Kromu, koje omogućuju uključivanje ili isključivanje kolačića trećih strana.
Ova odluka ima značajne implikacije za industriju. Oglašivači i izdavači mogu da nastave da koriste postojeće tehnologije za ciljano oglašavanje, dobijajući više vremena za prilagođavanje budućim promenama. Međutim, zagovornici privatnosti kritikuju ovu odluku, tvrdeći da kolačići trećih strana ugrožavaju privatnost korisnika, što su i marketingaši potvrdili, ističući da će njihove usluge zbog toga da poskupe. Gugl pokušava da nađe ravnotežu, poboljšane kontrole privatnosti, poput zaštite IP adrese u Inkognito načinu rada Kroma, a svi znamo koliko ljudi zaista kopa po postavkama i namešta privatnost. Skoro pa nula, živeo marketing.
I. R.