ГУГЛ ПОКУШАВА ДА БАЛАНСИРА ДОК КОРИСНИЦИ ИЗРАЖАВАЈУ ЗАБРИНУТОСТ Колачиће не укидају, само мењају, а можда ни то
Гугл је у понедељак објавио да ће, уместо најављеног па одлаганог укидања, што се одлаже и објављује још од 2019, увести нови приступ који корисницима омогућује доношење информисаних одлука о поставкама приватности док претражују интернет.
Краљеви еуфемизама на свом блогу су написали: „Уместо укидања колачића трећих страна, увешћемо ново решење у Кром, које ће корисницима омогућити доношење информисане одлуке применљиве на целокупно претраживање интернета. Ту одлуку моћи ће да прилагоде у било којем тренутку. О овом новом приступу тренутно расправљамо с регулаторним телима, а за време његовог спровођења блиско ћемо сарађивати с целом индустријом.”
Иницијатива Privacy Sandbox, у склопу које је планирано укидање колачића, имала је за циљ развој алтернатива које би штитиле приватност, истовремено подржавајући систем дигиталног оглашавања. Али, има приватности, нема пара.
Оглашивачи и издавачи изразили су забринутост да би уклањање колачића трећих страна негативно утицало на њихово циљање огласа. И не само то: регулаторна тела поставила су питања о могућој непоштеној предности коју би Гугл могао да стекне гурајући сопствене оглашивачке производе. Овом изменом Гугл покушава да седне на две столице, јер нови приступ укључује корисничке опције у Крому, које омогућују укључивање или искључивање колачића трећих страна.
Ова одлука има значајне импликације за индустрију. Оглашивачи и издавачи могу да наставе да користе постојеће технологије за циљано оглашавање, добијајући више времена за прилагођавање будућим променама. Међутим, заговорници приватности критикују ову одлуку, тврдећи да колачићи трећих страна угрожавају приватност корисника, што су и маркетингаши потврдили, истичући да ће њихове услуге због тога да поскупе. Гугл покушава да нађе равнотежу, побољшане контроле приватности, попут заштите ИП адресе у Инкогнито начину рада Крома, а сви знамо колико људи заиста копа по поставкама и намешта приватност. Скоро па нула, живео маркетинг.
И. Р.