RUSKI GITARISTA ANTON BARANOV NASTUPIO U KS „SVILARA“ Fascinantni virtuozitet romantičarskog i savremenog
Veče profinjenog muziciranja i vanredan umetnički doživljaj pružio je slušaocima resital eminentnog ruskog gitariste Antona Baranova priređen u Kulturnoj stanici „Svilara”, koji je organizovan u nastavku koncertnog ciklusa Asocijacije gitarista Vojvodine.
Anton Baranov, koji se danas ubraja među vrhunske svetske soliste na ovom instrumentu, svojevremeno je u Novom Sadu započeo svoju sjajnu karijeru pobedom na Svetskom gitarističkom takmičenju 2013, nakon čega je iste godine pobedio i na najuglednijem svetskom gitarističkom konkursu Gitarske fondacije Amerike u SAD.
Za svoj novi susret sa novosadskom publikom Baranov je odabrao nesvakidašnje zanimljiv program dela romantičarskih kompozitora i savremenih autora, koji je u najboljem svetlu prikazao impresivne izvođačke domete ovog izuzetnog soliste. Koncert je otvoren poetičnim izvođenjem poznate “Večernje serenade” Franca Šuberta u transkripciji bečkog virtuoza iz polovine devetnaestog veka Kaspara Jozefa Merca, nakon kojeg je usledila vatreno odsvirana, razigrana Mercova “Tarantela”. Nastavak večeri doneo je interpretacije tri atraktivne, poletno donete numere iz Svite susretanja savremenog brazilskog autora Paola Belinatija, kao i koncertnih etida Vila Lobosa, Kostea, Sora, uključujući i Puholovu, dramatičnim akordskim razlaganjima prožetu etidu “Bumbar”. Vrhunac koncerta predstavljala su izvođenja tri stava iz svite “Sankt Peterburške skice” ruskog autora Jurija Smirnova sa naslovima “Lula”, “Puškinski valcer” i “Romansa” koje je Baranov izveo proživljeno i tanano, u tumačenjima koja je odlikovao fascinantan, ali i diskretan virtuozitet, koji je ostajao u saglasju sa muzičkim sadržajem ovih kompozicija plemenite liričnosti. Solista, koji je do sada već više puta boravio u Novom Sadu na zanimljiv način je obogatio svoj program, proširivši ga premijernim izvođenjima dveju minijatura savremenih kompozitora Tatiane Stačak i Miroslava Lončara iz nedavno objavljene zbirke “Maestri 2” koju je priredio novosadski gitarista Stevan Jović, a njegovu bliskost sa ovdašnjim muzičkim krugovima potvrdila je i činjenica da je on na ovom koncertu muzicirao na gitari vrsnog domaćeg graditelja Zorana Korovljeva, koji deluje u Bečeju.
Veliko finale ovog izvanrednog koncerta predstavljalo je izvođenje “Varijacija na temu Folije” Miguela Ljobeta, kompozicije najviših izvođačkih zahteva, koja je u energičnoj interpretaciji Antona Baranova zazvučala efektno, moćno i upečatljivo.
B. Hložan