KRITIKA IZLOŽBE Lihtenštajn u Albertini
U povodu 100. godišnjice rođenja Roja Lihtenštajna (1923 -1997), u bečkoj Albertini u toku je ambiciozna retrospektivna izložba s više od 90 slika, skulptura i crteža ovog neobičnog autora, kojeg mnogi istoričari umetnosti svrstavaju među najuticajnije američke likovne umetnike 20. veka - rame uz rame sa Endijem Vorholom i Džeksonom Polokom.
Slikara poznatog po stereotipnim plavušama, ratnim herojima i likovima koji kao da su izašli iz stripa, s karakterističnim oblačićima u kojima piše o čemu ti zavodljivi protagonisti pop-arta razmišljaju, znali su optuživati za plagijat.
No, to nimalo nije umanjilo njegovu umetničku validnost i relevantnost kao jednog od pionira pop-arta, koji je u svom radu veoma uspešno kombinovao tzv. “nisku” i “visoku” umetnost. Izložbu u Albertini, kojoj je prethodila velika donacija ovom muzeju Fondacije Roj Lihtenštajn od čak 100 umetnikovih dela, otvaraju rani radovi iz 60-ih godina prošlog veka, među kojima je u čuvena pop-art ikona tog doba: “Look Mickey” – što je zapravo odličan uvod u svet umetnika koji je celu kulturnu paradigmu Zapada provukao kroz, za one koji gledaju s visine, manje vrednu estetiku stripa, crtanog filma i reklame. Naravno, postavka obuhvata i ostale faze Lihtenštajnovog rada, uključujući i skulpture, kao i ogromne simplificirane pejzaže, te slike velikih formata na kojima se Lihtenštajn poigrava s nadrealizmom i referiše na druge umetnike, recimo Pikasa.
Izložba traje do 14. jula.