OBJAVLJEN NOVI BROJ ČASOPISA „POZORIŠTE” Sadržina (ipak) najbitnija
Prvi ovogodišnji broj časopisa „Pozorište“, koji izdaje Srpsko narodno pozorište, svoje stranice posvećuje dramskim premijerama predstava „Nezaboravak, potočnica, zmijske oči“ Mine Petrić, kroz razgovor sa rediteljkom Tarom Mitrović, i „Roditelj: prvih šest godina“, uz reči autora i reditelja Andreja Boke, i dramaturškinje Mine Petrić.
Nova je i predstava „Iskupljenje“, u režiji Veljka Mićunovića, u kojoj igra glumac Boris Isaković. Za ovaj broj „Pozorišta“ u razgovoru sa Dušanom Mamulom, Isaković podseća da ga nije bilo deset godina u SNP-u, ali da je znao da će se tu vratiti kada dobije, kako kaže, nešto u ruke, da je vredno da neki deo svog života upotpuni nekom pričom, i nekim čovekom.
- U ovom slučaju je to Brana Šćepanović, „Iskupljenje“, roman njegov, Veljko Mićunović, Sloba Obradović, dramaturg, dobra ekipa. Vrlo zanimljiv rad. Interpolirali smo se, čini mi se, i Veljko i ja, pa i naravno svi ostali. Tragali smo za nečim što će, pre svega, roman pretočiti u drugi medij. A ono što povezuje i roman i pozorište, to je priča.
Bio me je strah koliko će to biti uspešno jer je Veljko to dosta zacrtao, onako, u nekakav koncept, rekao bih. Ali vidiš da je sve moguće u pozorištu! Moguće je. Mislim da koncept postaje još čvršći ako ga ti rušiš na neki način. Pa ubacuješ direktno obraćanje publici u trećem licu i to ne smeta ljudima da prate. To su samo dokazi da je sadržina nešto što je najbitnije, a da formu možemo da očekujemo tek kroz otkrivanje te sadržine – objašnjava Boris Isaković.
Objavljena je i kritika ove predstave, iz pera Aleksandra Milosavljevića. Rubrika „Beleške mladih o drami“ u ovom broju časopisa posvećena je predstavi „Jevanđelje po F. M. Dostojevskom“ o kojoj piše Sofija Rakočević, i „Lutki sa kreveta broj 21“, na koju se osvrće Ivana Krkljuš.
O Pučinijevom „Đaniju Skikiju“, operi koja je od ove sezone na reperotaru SNP-a, piše Ivana Nožica, baveći se komedijom i satirom u ovom delu. Premijera ovog dela bila je povod i za beleške dirigenta Stefana Zekića u ovom broju „Pozorišta“, koji podseća da je komična opera neobičajena za Pučinija, kao i reditelja Aleksandra Nikolića, koji u rediteljsko-dramaturškoj belešci, pod nazivom „Đani Skiki“ kao pozornica pohlepe“ pomno analizira likove i odnose među njima, a sve završava poslednjom rečenicom: „Za najčistije nema mesta“.
Tu je i razgovor sa Ksenijom Krnajski, rediteljkom operskog kolaža „Salon lepote „Opera“. U rubrici „Beleške mladih o operi“, svoje priloge objavljuju Jelena Ognjenović, o predstavi „Toska“, i Stefan Mikan, o operi „Karmen“.
Časopis „Pozorište“ podseća i na premijeru baletskog diptiha „Pričaj mi o ljubavi“, i njegove koreografe Morelija i Galilija, i nudi i foto-reportažu sa premijere.