КРИТИКА ИЗЛОЖБЕ Лихтенштајн у Албертини
У поводу 100. годишњице рођења Роја Лихтенштајна (1923 -1997), у бечкој Албертини у току је амбициозна ретроспективна изложба с више од 90 слика, скулптура и цртежа овог необичног аутора, којег многи историчари уметности сврставају међу најутицајније америчке ликовне уметнике 20. века - раме уз раме са Ендијем Ворхолом и Џексоном Полоком.
Сликара познатог по стереотипним плавушама, ратним херојима и ликовима који као да су изашли из стрипа, с карактеристичним облачићима у којима пише о чему ти заводљиви протагонисти поп-арта размишљају, знали су оптуживати за плагијат.
Но, то нимало није умањило његову уметничку валидност и релевантност као једног од пионира поп-арта, који је у свом раду веома успешно комбиновао тзв. “ниску” и “високу” уметност. Изложбу у Албертини, којој је prеthodila велика донација овом музеју Фондације Рој Лихтенштајн од чак 100 уметникових дела, отварају рани радови из 60-их година прошлог века, међу којима је у чувена поп-арт икона тог доба: “Лоок Mickey” – што је заправо одличан увод у свет уметника који је целу културну парадигму Запада провукао кроз, за оне који гледају с висине, мање вредну естетику стрипа, цртаног филма и рекламе. Наравно, поставка обухвата и остале фазе Лихтенштајновог рада, укључујући и скулптуре, као и огромне симплифициране пејзаже, те слике великих формата на којима се Лихтенштајн поиграва с надреализмом и реферише на друге уметнике, рецимо Пикаса.
Изложба траје до 14. јула.