KAD PRORADE VESELE MAŠINE Iz Srbije bi moglo poteći 100 miliona litara rakije
Potpisivanje Sporazuma o slobodnoj trgovini naše zemlje sa Kinom otvorilo je i put za izvoz naše rakije , domaćeg pića bez kojeg ne može da prođe nijedno veselje a kod nekih i dan zbog uverenja da je čašica rakije dobra za zdravlje.
Domaća rakija je autetično piće koje je poznato u našem bližem okruženju , ali u zemljama EU i još dalje malo ko zna nešto o tom alkoholnom piću - kazao je za „Dnevnik” potpredsednik Upravnog odbora Saveza proizvođača rakije Srbije dr Ivan Urošević.
- U Kini je domaća rakija sasvim nepoznata i zato su potrebne promocije jer se piće samo od sebe neće prodati, već ozbiljno raditi da bi se stiglo do velikog kinskog tržišta, gde možemo prodati ne samo šljivovicu već i druge voćne rakije od jabuke, kruške, kajsije i dunje.
Naš sagovrnik ističe da za našu rakiju znaju samo na Balkanu i Istočnoj Evropi i da se zato može pričati o proizvodu koji je potpuno nov na svetskom tržištu. Rakiju možemo predstaviti i kao premijum proizvod, pošto se za nju koristi voće, kao najskuplja i najzahtevnija sirovina u proizvodnji jakih alkoholnih pića.
Urošević naglašava da sada najčešće rakiju prodajemo u Sloveniji, Nemačkoj, Švajcarskoj, zatim u Crnoj Gori, SAD i Australiji. - U 2021. godini izvezli smo ovog pića u vrednosti od oko šest miliona evra, a već 2022. godine obim prodaje je bio veći za trećinu.
Na sajmu u Šangaju bilo je pet destilerija: BB „Klekovača” iz Bajine Bašte, „Gorda” iz Gornjeg Milanovca, „Simeks” iz Subotice , destilerija „Zarić” iz Kosjerića i Podrum „Palić” - naveo je potpredsednik UO Saveza proizvođača rakije Srbije dr Ivan Uurošević. Među pomenutim izlagačima, naveo je, samo destilerija BB „Klekovača” i „Simeks” izvoze rakiju, dok ostali nastoje da se probiju na strana tržišta.
- U Šangaju je bilo razgovora sa inokupcima naše rakije, ali ugovora o izvozu nije bilo. Očekuje se da se to postigne u narednim mesecim ili do sledećeg sajamskoj nastupa - kazao je Urošević.
Za kratko vreme, istakao je , možemo proizvesti preko 60 miliona litara, od kojih 70 posto rakije šljivovice, jer sada već imamo godišnje oko 50 miliona litara alkoholnog pića.
- U narednom periodu, podizanjem novih zasada voća, rakije bi mogli imati i 100 miliona litara -predočio je Urošević.
Potpredsednik UO Saveza proizvođača rakije Srbije ističe da je zato predstavljanje destilerija na nedavnoj sajamskoj smorti „Vinska vizija Otvorenog Blakana ” i sajmu „Pro Wine” u Šangaju bila odlična prilika da se poveća vidljivost rakije kod inokupaca kao nacionalnog pića, po čemu smo autentični.
Doduše, kako ističe , skup „Vinska vizija” protekao je sa primetno manjim pominjanjem i naglašavanjem proizvođača rakija kao učesnika sajamske priredbe, premda je bilo prisutno više od 50 destilerija., ali je sajmu bilo daleko veći broj posetilaca nego prošle godine .
Z. Delić