Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SPOJ PROŠLOG I BUDUĆEG Novi Sad gradi MODERAN PEŠAČKO-BICIKLISTIČKI MOST do Petrovaradinske tvrđave na stubovima srušene železničke ćuprije „Franca Jozefa“

30.11.2023. 09:37 10:29
Piše:
Foto: Dnevnik/ CIP

Ideja o izgradnji novog mosta na stubovima nekadašnjeg železničkog mosta Franca Jozefa, aktuelna je već decenijama.

Memorandum o razumevanju, koji su nedavno potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić i predstavnik kineske kompanije „Šangdong“ (China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group Ltd) Džuang Jong, izuzetno je važan korak ka realizaciji tog za Novi Sad značajnog projekta.

Ministar Vesić je rekao da je ovo istorijsko vreme za Novi Sad, jer se nikada do sad nije toliko mostova gradilo istovremeno, dok je predstavnik „Šandon­ga“ izjavio da će ta kompanija izgradnji pešačko-biciklističkog mosta pristupiti profesionalno, ozbiljno i odgovorno, kao i dosadašnjim projektima.

Novi Sad ne dobija samo most, već i atrakciju u podnožju Petrovaradinske tvrđave, kao i odličnu povezanost sa međunarodnim biciklističkim koridorom Euro velo 6 (Milan Đurić)

- Novi Sad se nalazi na trasi jednog auto-puta a u narednim godinama biće priključen na još dva - na Fruškogorski koridor i Zrenjanin - rekao je Vesić i napomenuo da je grad s Beogradom povezan brzom prugom. - Veoma brzo građani će brzom prugom moći da putuju i do Subotice, Budimpešte, Niša i Skoplja i to je jedan od dokaza da Novi Sad postaje komforno mesto za život.

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić podsetio je da je njegov prethodnik Miloš Vučević započeo taj izuzetno važan projekat, s obzirom na to da je 2022. godine zaključen ugovor sa projektantskom kućom o izradi dokumentacije  do nivoa idejnog rešenja, u vrednosti od oko 52 miliona dinara.

Planirana širina pešačkog dela je šest metara, staze u sredini metar i po, dok će traka za bicikliste biti tri metra

 – Novi Sad ne dobija samo most, već i atrakciju u podnožju Petrovaradinske tvrđave, kao i odličnu povezanost sa međunarodnim biciklističkim koridorom Euro velo 6 - objasnio je Đurić. -  Uveren sam da će ovo predstavljati i jedan od najvećih turističkih potencijala našeg grada.

Za izradu tehničke dokumentacije, što između ostalog podrazumeva geodetske radove, geomehanička istraživanja i idejno rešenje, ali i studiju opravdanosti s idejnim projektom, zadužen je Saobraćajni institut CIP iz Beograda.  Na osnovu izrađenog idejnog projekta procenjeno je da će gradnja pešačko-biciklikstičkog mosta, s pristupnim saobraćajnicama koš­tati 40 miliona evra, s tim da će realizaciju projekta zajednički sa po 50 odsto finansirati Grad i Pokrajina.

Namenjen isključivo pešacima i bicklistima, most koji će premostiti Dunav koristeći stubove prethodnog mosta, biće dug 450 metara i širok 12 metara.

Pešački i biciklistički saobraćaj biće razdvojeni, a na središnjem delu mosta biće uređen prostor za odmor

Prema pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa iz 2019. godine, koje predstavlja polaznu osnovu za izradu tehničke dokumentacije, prediđeni su vidikovci na samom mostu, zeleni pojas, galerijski i drugi umetnički prostori.

Revitalizacijom dela trase nekadašnje pruge, uključujući i obnovu mosta i tunela biće ostvarena pešačko-biciklistička veza rekreativne zone keja, s novosadske strane, i podunavskog bedema, s petrovaradinske strane. To podrazumeva vezu s Kejom žrtava Racije, Sunčanim kejom i Bulevarom cara Lazara, s bačke strane, odnosno vezu s Kameničkim putem preko dela Dunavskog bedema, te povezaonst Gornje tvrđave i Preradovićeve ulice u zoni „Lovotursa“, na sremskoj strani.


Pristupne rampe, liftovi, stepenište

Projekat izgradnje novog pešačko-biciklističkog mosta Franca Jozefa podrazumeva uređenje više prostorno-funkcionalnih segmenata, odnosno gradnju pristupnih rampi za most i uređenje partera na novosadskoj strani, duž Bulevara cara Lazara, od raskrsnice sa Ulicom Stevana Musića, zaključno sa raskrsnicom sa Radničkom ulicom. Predviđena je rekonstrukcija Ulice Kamenički put u podnožju Petrovaradinske tvrđave, kao i izgradnja pristupnih rampi za most, uz uređenje partera na bedemu duž Kameničkog puta, ali i sanacija i uređenje nekadašnjeg železničkog tunela, uključujući i gradnju nove grane tunela i tunelskog okna za smeštanje liftova i stepeništa. Ukupna dužina tunela pod Tvrđavom je 355 metara.


Osim toga, trebalo bi urediti izlaz na Tvrđavu i parter u zoni parkinga na mestu nekadašnje stražare i rekonstruisati saobraajnice i pristup tunelu u zoni „Lovotursa“. Tu  je, na samom kraju izlaza iz tunela, previđeno proširenje pešačkih staza, i uklapanje sa planiranom Botaničkom baštom, koja je u fazi projektovanja Kako je na internet stranici Saobraćajnog instituta CIP navedeno mos­tovska konstrukcija je čelična rešetka sta kontinualna greda ukupnog raspona 412 metara.

Pešački i biciklistički saobraćaj biće razdvojeni, a na tom središnjem delu mosta će biti uređen prostor za odmor. Planirana širina pešačkog dela je šest metara, staze u sredini metar i po, dok će traka za bicikliste biti tri metra. Kako bi se usporilo kretanje biciklista, na tri mesta su predviđena blaga skretanja i upravo će tu biti vidikovci.  I dok su pešačka i biciklistička traka predviđene za kretanje, staza između njih će služiti za okupljanje, odmor, sport na otvorenom, izlaganje radova iz ateljea i slično, a planiran je i zeleni pojas.

Na mostu, kao i u tunelu, nije predviđen automobilski, autobuski ili kamionski saobraćaj, ali će, ukoliko bude potrebe, tuda moći da prolaze tehničke službe za održavanje ili službe za vanredne situacije. 

J. Vukašinović

 

Piše:
Pošaljite komentar
NOVI SAD DEFINITIVNO DOBIJA BICIKLISTIČKO PEŠAČKI MOST Potpisan memorandum o razumevanju

NOVI SAD DEFINITIVNO DOBIJA BICIKLISTIČKO PEŠAČKI MOST Potpisan memorandum o razumevanju

25.11.2023. 13:50 19:14
STVARANJE USLOVA DA SE DUNAV PREMOSTI Evo koliko će ČETVRTI NOVOSADSKI MOST biti dug i kakve će POGODNOSTI imati

STVARANJE USLOVA DA SE DUNAV PREMOSTI Evo koliko će ČETVRTI NOVOSADSKI MOST biti dug i kakve će POGODNOSTI imati

25.11.2023. 09:58 10:26
PETROVARADINSKA TVRĐAVA PODRUČJE BOGATO BILJNIM SVETOM  Specifična oaza u Vobanovom carstvu

PETROVARADINSKA TVRĐAVA PODRUČJE BOGATO BILJNIM SVETOM  Specifična oaza u Vobanovom carstvu

22.10.2023. 19:22 19:27
NOVI SAD NASTAVLJA DA OBARA REKORDE Ove godine izgrađeno 5.516 metara saobraćajnih površina, 235 parking mesta i 10.881 metara biciklističkih staza (FOTO, VIDEO)

NOVI SAD NASTAVLJA DA OBARA REKORDE Ove godine izgrađeno 5.516 metara saobraćajnih površina, 235 parking mesta i 10.881 metara biciklističkih staza (FOTO, VIDEO)

Na osnovu finansijskih sredstava opredeljenih u budžetu Grada Novog Sada, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije u Novom Sadu uspešno realizuje planirane aktivnosti, o čemu svedoče završeni radovi, kao i aktuelna gradilišta na brojnim lokacijama u Novom Sadu.
28.11.2023. 17:50 18:23