INTENZIVIRANI RADOVI U SOMBORU I OKOLINI Gradilište skoro na svakom ćošku, traži se „šleper asfalta više”
SOMBOR: Kako se leto još uvek ne da, srpski putari i građevinari imaju pune ruke posla, ne bi li do prvih obilnijih jesenjih kiša završili što više započetih projekata.
Poput cele Srbije, situacija nije ništa drugačija ni u Somboru i njegovoj okolini u kojem se traži „šleper asfalta više“, pošto se privode kraju radovi na nekoliko saobraćajnica i infrastrukturnih objekata.
Tako se ubrzano završavaju radovi na regionalnom putu Stapar-Sivac, koji bi trebao ne samo da poveže žitelje apatinske opštine sa predviđenom brzom cestom Sombor-Kikinda, koja je već dobila ime „Osmeh Vojvodine“ i Koridorom 10, već i da olakša pristup vlasnicima nekih 4.000 hektara njihovim njivama. Saobraćajnica duga ukupno 16 kilometara, od kojih je nepunih sedam na gradskom području Sombora, a ostatak na području opštine Kula i čija je izgradnja počela 2019. godine trebala bi, prema najavama srpskih putara, da bude završena do kraja jeseni, a u nju je uloženo ukupno 1,4 milijarde dinara.
Posle ove saobraćajnice očekuje se i završetak radova na putu koji povezuje Kupusinu, selo u apatinskom ataru i Somboru pripadajući Bački Monoštor, što je projekat sa jako dugačkom predistorijom za koji se očekuje da konačno bude završen u narednoj godini, ako ne i pre zahvaljujući povoljnim vremenskim uslovima, što će Apatincima omogućiti još jednu paralelnu, odnosno severniju vezu sa planiranim „Osmehom Vojvodine“.
I građani se pitaju
Dok su svi ovi zamašni radovi započeli odlukom i zahvaljujući finansiranju lokalnih i vlasti višeg stepena, o tome šta im treba u Somboru i njegovoj okolini odlučuju i sami građani kroz projekat participativnog buyetiranja započet još 2015.godine. Zahvaljujući tome ovih dana se završava i rekonstrukcija zdanja Mesne zajednice Telečka, koji su se odvijali u dve faze. U prvoj fazi je prošle godine u sklopu participativnog budžetiranja, zamenjena stolarija i okrečena unutrašnjost objekta. U drugoj fazi, radovima koji su finansirani ove godine zamenjen je i rekonstruisan krov sa olucima, kao i renovirana fasada.
Brže i lakše žitelji Apatina mogu do Sombora, sedišta okruga, odavno postojećim regionalnim putem koji je nedavno presvučen novim asfaltom. Na prilazima Somboru put se pruža preko mosta na Velikom bačkom kanalu koji se trenutno rekonstruiše. Kanalska ćuprija koja postoji od kad je i kanala koji je u ovom delu iskoristio korito nekada moćne reke Mostonga, izgrađena je još krajem 18. veka. Ovo izdanje mosta preko kanala sazdano je 1964. godine, zbog derutnog stanja u kome se nalazio zahtevao ovovremenu rekonstrukciju. Na ovom mostu su u toku završni radovi na uređenju pristupnih puteva i pešačko – biciklističke staze koja je proširena sa obe strane kolovoza za 30 centimetara. Radovi na konstrukciji samog mosta su završeni, kao i sistem odvodnjavanja atmosferske vode, a trenutno se radi na armiranim betonskim podlogama za postavljanje javne rasvete. Završetak radova i puštanje saobraćaja preko novog i proširenog mosta očekuje se u toku sledećeg meseca, čime će biti kompletirana rekonstruisana deonica puta od mosta u Somboru do ulaza u Apatin, a stanovnici ova dva grada moći će da stignu brže i bezbednije do željenih destinacija.
Putari su zaposleni i na jugoistoku somborskog atara, završavajući projekat rekonstrukcije, po specijalizovanom magazinu „SAT“ najlošije saobraćajnice u celoj Srbiji, puta između Kljajićeva i Telečke, koji u svojim nastavcima povezuje Sombor i Bačku Topolu. Pre samo nekoliko dana završeno je asfaltiranje poslednjeg kilometra nosećeg sloja asfalta saobraćajnice duge 6.500 metara, čija je širina 6,5 metara, a nakon završetka asfaltiranja, preostalo je da se urede bankine, kanali za odvodnjavanje i horizontalna i vertikalna signalizacija, pa izvođači radova, subotički „Vojput“ d.o.o. očekuju da će ceo posao biti završen prvih dana oktobra.
M. Miljenović