Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Osmeh Vojvodine kroz Bačku i Banat sve bliži realizaciji

02.04.2021. 11:25 11:31
Piše:
Foto: Ilustracija

NOVI SAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je ove nedelje da ozbiljno rade na projektu puta koji spaja Sombor i Kikindu, odnosno Bački Breg i Nakovo, tačnije Sombor, Kulu, Vrbas, Bečej, Novi Bečej, Srbobran, Kikindu. Tako je plan izgradnje puta koji bi trebao da poveže krajnji severozapad sa istokom AP Vojvodine, odnosno granične prelaze sa Mađarskom (Bački Breg) i sa Rumunijom (Nakovo) sve bliži realizaciji.

- Ozbiljno radimo na prostornom planiranju, te projektovanju puta koji će imati 175 kilometara i koji će izgledati kao „osmeh Vojvodine“ (smajli)- rekao je Momirović. On dodaje da mnogi nisu mogli ni da sanjaju o putevima kao danas, te navodi primer Beograd-Zrenjanin, Zrenjanin-Novi Sad, na kom će radovi početi do kraja godine. Momirović naglašava da putevi u Vojvodini zaslužuju više, naročito deo oko Sombora i Kikinde, uz sve koridore koji su strateški pravci.

Tim povodom gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da se „osmeh Vojvodine“ proteže od Sombora do Kikinde i ulazi u Južnobački okrug, te prolazi kroz Bečej, Banat i spaja dva dela Vojvodine, kroz koje se sada teško putuje.

- Lakše je sada stići do Niša ili Leskovca nego do Kikinde, a sa ovakvim saobraćajnicama spajate dva bitna grada u ovom delu države na severu Srbije sa saobraćajnicama spojenim na E-75 koje tako dobijaju svoju konekciju- rekao je Vučević.

Koliko će “smajli” značiti srbobranskoj opštini, navodi predsednik Srbobrana Radivoj Debeljački, koji kaže da će ovaj put imati veliki značaj za celu opštinu, jer će biti napravljena obilaznica oko naselja.

Kikinda će biti još bolje mesto za život

- Veoma veliki značaj za Grad Kikindu, ali i ceo Severnobanatski okrug će imati izgradnja brze saobraćajnice Nakovo-Kikinda-Sombor-Bački Breg, koja spaja severoistok i severozapad severa naše Srbije, odnosno spaja istok i zapad Vojvodine- rekao je za “Dnevnik” gradonačelnik Kikinde Nikola Lukač.- Ovo će značiti povećanje investicionih potencijala grada Kikinde, najbrže i najbliže povezivanje sa Koridorom 10 i auto- putem, te će ovo značiti da će Kikinda biti još bolje mesto za život, rad i podizanje dece. Ovim država Srbija pokazuje da želi da se ravnomerno razvija svaki region u Srbiji, a ovo je državna investicija, koja će preporoditi, kako grad Kikindu, tako, siguran sam, i ostale gradove kroz koje će ova saobraćajnica prolaziti, jer će spajati ljude, građane, a poslovne mogućnosti će u ovim mestima, naravno i u Gradu Kikindi, biti višestruko uvećane. Ovakvi projekti omogućavaju kreiranje odličnog ambijenta za život i rad u gradu Kikindi.


- To će praktično značiti da će kompletan prolazni, te teretni saobraćaj koji je prolazio kroz širi centar biti izmešten od škola, vrtića, te se ovom brzom saobraćajnicom to anulira. Obilaznica oko Srbobrana je takođe važna za našu opštinu, jer ćemo imati mnogo bolju vezu sa okolnim gradovima i opštinama, a imamo i određen broj ljudi koji putuju na posao, te će saobraćajnica i njima olakšati svakodnevicu i iz tog razloga je značajna za naše građane- smatra Debeljački. – Brže ćemo stizati i do granica, s obzirom na to da put spaja rumunsku i mađarsku stranu, a blizu je i granica sa Hrvatskom. On kaže još da su predstavnici lokalnih samouprava kroz koje će prolaziti brza saobraćajnica održali sastanak sa ministrom Momirovićem u Somboru, o čemu je „Dnevnik“ pisao, i još jedan zvaničan sastanak sa projektantima angažovane firme „MHM Projekt“ doo Novi Sad na kom su predložene dve rute koje bi prolazile kroz srbobransku opštinu.

- Pošto ne želimo da remetimo rad ozbiljnih privrednika i poljoprivrednika, kombinata i zadruga, imali smo sugestije za dve dobijene rute i trenutno dogovaramo konačnu rutu koja će prolaziti u delu koju mi Srbobranci zovemo “kod Mlake” i treba da se izdefiniše u tom pravcu kuda će proći brza saobraćajnica- kaže Debeljački. –Krivina koja je trenutno ucrtana ne odgovara uslovima brze saobraćajnice, te se moraju naći alternativni pravci buduće rute i u tom delu postoje dve opcije, a gledamo da obezbedimo pristup poljoprivrednicima njihovim njivama i dobijemo tačno izdefinisano gde će se nalaziti nadvožnjaci, atarski putevi, jer je to za nas jako važno, jednako kao privredne delatnosti i aktivnosti koje će sigurno biti poboljšane ovim putem.

Srbobranci su predložili treću soluciju i njihov predlog puta, te čekaju na odgovor od Zavoda za urbanizam i projektanstskoj firmi, koji će stići ovih dana.

Predsednik opštine Vrbas Predrag Rojević kaže da je brza saobraćajnica Kikinda-Sombor od velikog značaja i za Vrbašane, jer osim toga što spaja dva okruga Južnobački i Zapadnobački, ali stvara i bolji privredni ambijent što će privući i nove investitore u Vrbas.

-To nam je izuzetno važno, jer Vrbas želimo da vratimo na mapu starog privrednog giganta kao što je nekad bio i sigurno da Vrbasu nije mesto na marginama- ističe Rojević.

Rok za radove dve i po godine

Ova brza saobraćajnica, koja bi trebala konačno da prestonicu zapadne Bačke izvuče iz svojevrsnog saobraćajnog „slepog creva“ u kojem se nalazi poslednjih decenija, prostiraće se od graničnih prelaza Bačkog Brega do Nakova i povezaće dve države sa kojima se Srbija graniči, Mađarsku na severozapadu i Rumuniju na istoku. Za izgradnju saobraćajnice država je izdvojila 100 miliona evra, početak radova se očekuje u septembru 2021. a planirano je da se sa izgradnjom završi u roku od dve i po godine. Brza saobraćajnica bi trebala da bude dugačka 175 kilometara, a vrednost radova iznosiće oko 835 miliona evra.


I Vrbas, kao i Srbobran, još uvek u optivaju ima dve trase kuda će prolaziti put, kako se ne bi remetilo dosadašnje funkcionisanje, ili bilo manje rušenja, odnosno nanošenja štete tokom same izgradnje.

- Brza saobraćajnica će razviti i bolje uslove za industrijsku zonu i od velikog je značaja za Vrbas zbog pravljenja boljeg ambijenta za dovođenje stranih investitora, što nam je prioritet i o čemu će biti više reči u narednom periodu- napominje Rojević.

Predsednik opštine Kula Damjan Miljanić i njegovi saradnici sastali su se sredinom februara sa timom projektanata firme MHM-Projekt doo Novi Sad. Utvrđeno je da će u Kuli biti dva uključenja na trasu, kod industrijske zone i na Liparskom putu, kako bi se teretni saobraćaj preusmerio iz centra Kule, dok će Crvenka i Sivac imati po jedno uključenje. Potvrđeno je da će radovi na izgradnji brze saobraćajnice početi krajem godine.

Maša Stakić

Piše:
Pošaljite komentar
Potpisan ugovor o obnovi 40 kilometara auto-puta Horgoš-Novi Sad

Potpisan ugovor o obnovi 40 kilometara auto-puta Horgoš-Novi Sad

30.03.2021. 14:32 14:38