Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kupce žulja obuća i otkazuju im mobilni telefoni, u rešavanju sporova i trgovci

16.03.2023. 11:38 11:40
Piše:
Foto: Uprava carine, ilustracija

NOVI SAD: Uključenje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo velike rezulatate, izjavio je ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović.

- Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovaca da učestvuju u vansudskom rešavanju potrošačkih sporova, bilo samo sedam a od jula kada je aktivirana IT platforma za rešavanje ovih sporova, 779 predloga, dovoljno govori koliko je bilo opravdano uvođenje ove obaveze - kazao je Momirović.

Učestvujući na panel diskusiji "Prava potrošača-dokle smo stigli i čemu stremimo", koju je povodom Svetskog dana prava potrošača 15. marta, organizovao Lidl Srbija, Momirović je rekao da veruje da je osnivanjem ove platforme Ministarstvo trgovine pomoglo većem poverenju potrošača kako u privatni, tako i javni sektor.

- Rešeno je 495 predmete, a od toga 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača - rekao je Momirović. - Odluka vlade o formiranju nacioanalnog Saveza za zaštitu prava potrošača od 23. februara, gde je uključena i Privredna komora Srbije daje nam snagu da uključimo i privatni sektor i popravimo komunikaciju privrede i potrošača

On je dodao da je pred Ministartsvom trgovine da dalje radi na jačanju zaštite prava potrošača gde je, prema njegovim rečima, neophodno više uključiti lokalne samouprave ali i edukovati đake u školama.


Uvođenje prekršajnog naloga

Pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine za zaštitu potrošača, Višnja Rakić, ocenila je da je novim zakonom o zaštiti potrošača, koji se primenjuju od 20. decemra 2021. godine, napravljen veliki iskorak između ostalog i time što je vansudsko rešavanje potrošačkih sporova podignuto na veći nivo.

- Vansudsko rešavanje je postojalo i ranije, ali trgovci u njemu nisu bili obavezni da učestvuju a otkako smo to promenili, povećan je broj sporova i veliki broj njih je sporazumno rešen - rekla je ona.

Dodala je da je boljoj zaštiti i rešavanju pomoglo i uvođenje prekršajnih naloga, što je kao rešenje i to uglavnom za manje prekršaje, najvećim delom uvedeno zbog pretrpanosti sudova.

Prema njenim rečima, neophodna je bolja interakcija sa trgovcima i udruženjima za zaštitu prava potrošača.


Naveo je i da je obavljeno nekoliko obuka trgovaca koji se bave onlajn prodajom.

Privredna komora Srbije (PKS), kako je navela, sekretarka Udruženja za trgovinu PKS Tijana Maljković, učestvuje u svim radnim grupama za izmene zakona, pa je tako bilo i sa zakonom o zaštiti potrošača gde na neki način predstavlja sponu sa privredom i sa državom.

- Kada je o žalbama potrošača reč, 2021. godine je najviše žalbi bilo na tehničku robu i obuću, dok je hrana bila manje zastupljena - rekla je ona.

Iz Centra potrošača Srbije su izneli da su se, što se tehničke robe tiče, potrošači najviše žalili na belu tehniku i mobilne telefone a da i njihovo iskustvo pokazuje da je obuća česta tema pritužbi.

Predsednica ovog centra Maja Anokić je navela da su potrošačima koji smatraju da su im prava povređena organizacije za zaštitu potrošača prva instanca kojoj se javljaju

D. Mlađenović

 

Piše:
Pošaljite komentar