„Dnevnik“ na licu mesta: Buši se tunel kroz Frušku goru
Radovi na trasi Fruškogorskog koridora podno Iriškog venca u punom su jeku, u šta se juče uverila ekipa „Dnevnika“.
Gradi se 48 kilometara duga saobraćajnice koja će povezati Novi Sad i Rumu, a prvi posao na ovom koridoru je bušenje tunela kroz Frušku goru, započet 1.maja, koji će biti dugačak 3,5 kilometra i biće najduži u Srbiji. Kroz tunele saobraćaj obilazi Irig i dolazi do Rume.
Oko 48 kilometara Fruškogorskog koridora izdeljeno je na četiri deonice: prva deonica je petlja “Autoput E-75” – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju “Kać” – Petrovaradin (petlja “Autoput E-75”) , a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje “Ruma” na autoputu E-70, gde će se nastaviti na autoput/brzu saobrćajnicu Ruma - Šabac - Loznica čija je izgradnja u toku.
Fruškogorski koridor imaće četiri trake širine od 3,5 metra, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat
Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, na Širinama iznad Tekija u Petrovaradinu planirani su pešačko-biciklistički tunel i tunel za motorni saobraćaj, oba od oko 350 metara dužine.
Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka. Najveći će biti most na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar. Ceo projekat koridora „težak“ je 606 miliona evra, a postignut je dogovor sa kineskom kompanijom CRBC, koja gradi koridor, da za svako posečeno stablo na Fruškoj gori budu posađene dve nove sadnice.
S. Kr.