„Дневник“ на лицу места: Буши се тунел кроз Фрушку гору
Радови на траси Фрушкогорског коридора подно Иришког венца у пуном су јеку, у шта се јуче уверила екипа „Дневника“.
Гради се 48 километара дуга саобраћајнице која ће повезати Нови Сад и Руму, а први посао на овом коридору је бушење тунела кроз Фрушку гору, започет 1.маја, који ће бити дугачак 3,5 километра и биће најдужи у Србији. Кроз тунеле саобраћај обилази Ириг и долази до Руме.
Око 48 километара Фрушкогорског коридора издељено је на четири деонице: прва деоница је петља “Аутопут Е-75” – Парагово, друга је Парагово – почетак обилазнице око Руме, деоница три се односи на петљу “Каћ” – Петроварадин (петља “Аутопут Е-75”) , а четврта подразумева почетак обилазнице око Руме, све до петље “Рума” на аутопуту Е-70, где ће се наставити на аутопут/брзу саобрћајницу Рума - Шабац - Лозница чија је изградња у току.
Фрушкогорски коридор имаће четири траке ширине од 3,5 метра, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на сат
Планирано је укупно 14 денивелисаних раскрсница на све четири деонице, на Ширинама изнад Текија у Петроварадину планирани су пешачко-бициклистички тунел и тунел за моторни саобраћај, оба од око 350 метара дужине.
На траси ће се налазити 46 мостова и 10 надвожњака. Највећи ће бити мост на Дунаву код Цркве Марије Снежне у Петроварадину, који ће бити дуг око 1,7 километар. Цео пројекат коридора „тежак“ је 606 милиона евра, а постигнут је договор са кинеском компанијом ЦРБЦ, која гради коридор, да за свако посечено стабло на Фрушкој гори буду посађене две нове саднице.
С. Кр.