Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Milošu Krstiću Nagrada Nišvila za životno delo

05.02.2020. 14:18 14:19
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Proslavljeni džez pijanista, kompozitor, aranžer, pedagog, džez promoter, istoričar i esejista Miloš - Miša Krstić dobitnik je nagrade za životno delo koju Nisville jazz festival tradicionalno dodeljuje najistaknitijim srpskim muzičarima.

Milošu Krstiću će nagrada biti uručena tokom Nišvila 2020 u sredu 12. Avgusta, a publika će pozdraviti prvog dana glavnog programa festivala u četvrtak 13. avgusta.



Krstić, jedan retkih od džezera koji nikada nisu pravili bilo kakve muzičke kompromise - prvi je muzičar sa ovih prostora koji je magistrirao džez u kolevci te muzike, gde je jedno vreme i radio kao asistent za kombo sastave i istoriju džeza.



Često je pod svojim imenom vodio trio i radio bukvalno sa svim aktivnim jugoslovenskim džezistima.



Bio je član dve sigurno najznačajnije džez formacije u Srbiji: Big Benda RTB i Seksteta "Marković - Gut", ali i član Zagrebačkog džez kvinteta.



Na spisku džez velikana sa kojima je nastupao i snimao su i Tony Scott, Duško Gojković, Alvin Queen, Clark Terry, Peter Erskin Bill Hardman, Junior Cook, Teddy Edwards, Leo Wright, SUIE Big Band , Bill Saxton, Billy Pierce, Boby Carcasses, Hanes Beckman, Willie Akins...



Svirao je na mnogim velikim festivalima među kojima i na verovatno najznačajnijem North Sea u Holandiji, ali i u Ljubljani, Mariboru i na Bledu, Zagrebu i Osijeku, Segedinu, Debrecinu i Velikoj Kanii...



Napisao je je knjigu "Vek Džeza" od Sent Luisa do Beograda - koja je u drugom izdanju Zavoda za udžbenike postala i zvanični udžbenik Istorije džeza na džez odseku Muzičke škole "Stanković".



Mnogi džezeri za domaće scene istaći će i značaj Krstićevog "Jazz praktikuma" (1986), koji je u to vreme mladim muzičarima koji su ulazili u džez praktično bio prva prilika da dođu do partitura džez standarada i steknu uvid u korsine i znalački interpretirane teoretske postavke džeza.



Objavio je i biografiju Čarlija Parkera "Top Bird", "Muziku severno amerličkih crnaca" u kojoj govori o nastanku i glavnim istorijskim i muzičkim elementima gospela, bluza, afro - kuban stila.



Krstić je uređivao džez emisije "Stereorame" Radio Beograda i Koncerta Studija B, a autor je TV serijala "Spomenici džez tradicije".

Piše:
Pošaljite komentar