Protiv zagađenja vazduha zabranom uvoza starih automobila
BEOGRAD: Po procenama Ministarstva zaštite životne sredine Srbije, Srbiju će smanjenje zagađenosti vazduha koštati 2,4 milijarde evra, a predlozi za rešenje problema su zabrana uvoza polovnih automobila i prelazak na druge energente umesto uglja i mazuta.
U Srbiji se godišnje uveze oko 150.000 polovnih automobila koji dodatno zagađuju vazduh. Želimo da do kraja ove ili 2021. zabranimo uvoz vozila s euro 3 motorima, što radi i čitava Evropa. Jednostavno, mora se odlučiti da li će se voziti jeftini automobili ili će se udisati čistiji vazduh, rekao je ministar zaštite životne sredine Goran Trivan.
On je naveo da će smanjenje zagađenosti vazduha Srbiju koštati 2,4 milijarde evra i da problem zagađenja vazduha, "koji najviše indukuje saobraćaj, a potom i uticaj drugih izvora koji koriste fosilna goriva, mazut i ugalj", moraju rešavati lokalne samouprave.
Trivan je najavio da će zbog toga od ovog meseca početi provere da li su gradovi i opštine doneli planove za smanjenje aerozagađenja na svojim teritorijama.
Poslednji izveštaj Agencije za zaštitu životne sredine govori da među uzorcima aerozagađenja dominantan udeo od 57 odsto dolazi od toplana snage manje od 50 megavata i individualnih ložišta, dakle kao posledica grejanja.
Predlog za rešenje problema je i prelazak toplana na druge energente poput gasa ili biomase, gde bi sem ekološkog postojao i ekonomski efekat, rekao je Trivan.