Против загађења ваздуха забраном увоза старих аутомобила
БЕОГРАД: По проценама Министарства заштите животне средине Србије, Србију ће смањење загађености ваздуха коштати 2,4 милијарде евра, а предлози за решење проблема су забрана увоза половних аутомобила и прелазак на друге енергенте уместо угља и мазута.
У Србији се годишње увезе око 150.000 половних аутомобила који додатно загађују ваздух. Желимо да до краја ове или 2021. забранимо увоз возила с еуро 3 моторима, што ради и читава Европа. Једноставно, мора се одлучити да ли ће се возити јефтини аутомобили или ће се удисати чистији ваздух, рекао је министар заштите животне средине Горан Триван.
Он је навео да ће смањење загађености ваздуха Србију коштати 2,4 милијарде евра и да проблем загађења ваздуха, "који највише индукује саобраћај, а потом и утицај других извора који користе фосилна горива, мазут и угаљ", морају решавати локалне самоуправе.
Триван је најавио да ће због тога од овог месеца почети провере да ли су градови и општине донели планове за смањење аерозагађења на својим територијама.
Последњи извештај Агенције за заштиту животне средине говори да међу узорцима аерозагађења доминантан удео од 57 одсто долази од топлана снаге мање од 50 мегавата и индивидуалних ложишта, дакле као последица грејања.
Предлог за решење проблема је и прелазак топлана на друге енергенте попут гаса или биомасе, где би сем еколошког постојао и економски ефекат, рекао је Триван.