Vodovod poziva građane da čuvaju vodomere od hladnoća
S obzirom na to da nam se bliži zima, iz Javnog komunalnog preduzeća „Vodovod i kanalizacija“ saopštavaju da je pravo vreme za zaštitu mernih uređaja te da je veoma važno da vodomeri i unutrašnje instalacije budu izolovani na odgovarajući način da bi se sačuvali tokom niskih temperatura.
Iz tog preduzeća navode da je praksa prethodnih godina pokazala da se veliki broj vodomera nalazi u spremištima koja nisu odgovarajuća, zbog čega najčešće i dolazi do njihovog smrzavanja, posebno ukoliko su u podrumu bez prozora.
Nije retko ni smrzavanje i pucanje unutrašnjih instalacija u objektima koji se tokom zime ređe koriste pa je i utrošak vode manji. Iz tog preduzeća savetuju da se u takvim okolnostima vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz instalacija u objektima u kojima se ne stanuje tokom zime, kao i u prostorijama koje se tokom zime ne greju (podrumi, garaže, potkrovlja) te da se na taj način vodomeri zaštite od moguće štete koja nastaje smrzavanjem.
„Posebno apelujemo na vlasnike vikendica, budući da se u takvim objektima tokom zime ređe boravi. Ukoliko je vodomer postavljen plitko, potrebno je postaviti preko njega neki termoizolacioni materijal, kao što su daske, stiropor ili slama. Molimo potrošače da vodomere ne zavijaju u krpe jer to nije dovoljna zaštita od niskih temperatura. Potrošači koji imaju propisno izgrađena vodomerna okna ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera jer su oni u tako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja i, ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od oštećenja”, objašnjavaju iz „Vodovoda”.
Iz JKP „Vodovod i kanalizacija“ ističu da su potrošači u obavezi da se staraju o svojim unutrašnjim instalacijama i o tome da vodomerno okno bude čisto i zaštićeno od smrzavanja i mehaničkih oštećenja. Oni naglašavaju da vodomer takođe mora biti dostupan za održavanje i očitavanje.
Vodovod apeluje na pravovremenu proveru da ne bi došlo do pucanja instalacija i uređaja, a sve uočene kvarove na vodomeru građani mogu prijaviti njihovom Kontakt-centru, besplatnim pozivom na broj 0800/333-021. Iz tog preduzeća ističu da su potrošači obavezni da samostalno otklone uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama.
K. I. I.