JOVANA KOKOVIĆ Priča o uspehu za one na „listi čekanja”
Širokom auditorijumu poznata po svom smislu za modu i fotografiju, Jovana Koković ili CocoLoco Girl na Instagramu, kako je svi znaju svoju karijeru je započela na malo drugačiji način.
Prema njenim rečima, prvenstveno radeći u vrtiću kao vaspitačica, za šta se i školovala, shvatila je da joj taj posao ne pruža šansu da ispolji svoju kreativnost, pa je tako potpuno promenila pravac svoje karijere. Nakon promene posla usledilo je pojavljivanje u brojnim muzičkim spotovima a jedno vreme se posvetila modelingu i putovanjima po svetu. Sve to ju je dovelo do nedavnog pokretanja njene prve linije sjajeva za usne i osnivanja KokoBeauty kozmetike, a nama je otkrila da li je njen put do snova bio posut ružama ili trnjem i kako je nastala sama ideja za kolekciju sjajeva.
S obzirom na to da su potpuno različiti pozivi, šta vas je navelo da nakon posla u vrtiću krenete da se bavite modelingom? Koji posao je zahtevniji?
-Nijedan posao nije lak. Ova dva su pogotovo specifična iz razloga što kada radite sa decom odgovarate za njih, sva odgovornost je na vama u tih nekoliko sati čuvanja. Dok je modeling nešto sasvim drugačije i tu je velika odgovornost ali morate da brinete dosta o sebi, a to iziskuje dosta odricanja. Odgovoran je posao u smislu onoga iza čega stajete vi, vašim likom, šta promovišete, morate da birate brendove sa kojima sarađujete ukoliko želite uspešnu karijeru. Uz to morate da birate saradnike, tu se malo više vežba intuicija i procena ljudi i onaj dobar i loš osećaj koji imamo u vezi sa ljudima. Ja se u jednom trenutku nisam baš potpuno pronašla u poslu vaspitača. Smatrala sam da mogu mnogo više da dam i bilo mi je žao da sa svim tim kreativnim idejama koje sam imala u planu da ostvarim - ostanem u vrtiću radeći samo jedan posao do kraja života, gde se prilično zna redosled i kraj. Paralelno sa vrtićem sam radila i modeling koliko sam mogla da izbalansiram.
Šta je najbolje što vam je doneo posao influensera?
-To su definitivno putovanja. Na tim putovanjima ne idete okolo i ne fotografišete kao prosečan turista. Ako idete na duže staze, smatram da svako putovanje menja svest čoveka ali postoji i dublji način sazrevanja kada ste osuđeni sami na sebe, kako u životu tako i kada ste van svoje zemlje, bez ljudi na koje možete da se oslonite. Oslanjate se samo na sebe i na osećaj ko je dobra osoba za vas, kako se predstaviti saradnicima da vas dožive ozbiljno jer je svet modelinga čudan. Dosta toga se svodi na površno, tačnije izgled. Jako je bitno da ostavite utisak osobe koja zna šta hoće, postavlja limite. Putovanja su definitivo nešto što me je ojačalo, proširilo vidike.
Kako ste došli na ideju da pokrenete svoju liniju karmina?
- Bjuti svet, sve što je vezano za estetiku je oduvek bila moja ljubav i ja sam znala da ću imati nešto svoje u tom domenu s tim da sam čekala pravi trenutak za to jer me je mnogo stvari interesovalo u toku mog sazrevanja. Pravila sam planove šta bih ja to volela u životu i preispitivala se. Kada vučete neke velike poteze, na primer „Ostaviću posao“, morate da sednete i porazgovarate sami sa sobom. Šta je to što ne bih doživela kao posao, a donelo bi mi dosta novca, uživanja, putovanja. Onda sam nekako spontano došla na ideju da se posvetim modelingu kroz nekoliko godina i sačuvam te neke kontakte koje budem ostvarila.
Sve što sam isplanirala sam stavila na papir, što je jako bitno, morate da zapisujete svoje želje. U nekom trenutku se spontano desi, sve što ste priželjkivali. Upoznate osobe koje vam daju kontakte nekih drugih ljudi, podele njihovu priču kako su oni počeli. Te priče o počecima nadahnjuju. Daju vetar u leđa osobama koje su na „listi čekanja“. Činjenica je da nam je potreban startni ulog ali možemo da iskalkulišemo i napravimo najbolje sa onim što imamo i što posedujemo. Umesto velikih snova sam odlučila da krenem sa nečim malim, da samo krenem i vidim u kom smeru će se to razvijati, da li ću biti motivisana. Ja bih jako volela da imam celu kolekciju i da sve to ide, ali smatram da je za početnika jako bitno da se napravi plan sa jednim proizvodom i osetiti kao je to imati svoju malu kompaniju, kakva je odgovornost, sa kakvim se sve teškoćama nosite u toku dana. Prezadovoljna sam rezultatima. Biće još mnogo toga u ponudi ali hajde prvo da uživamo u onome što pravimo i prezentujemo.
Kako gledate na današnju pojavu materijalizma u blogovanju?
-Iskreno, ima dosta toga i zastupljeno je, ali ne slažem se sa tim da je bloging isključivo predstavljanje materijalnog. Ima toliko lepih blogova, toliko pametnih stranica i divnih Jutjub kanala gde možete da radite i na svom duhovnom sazrevanju i drugim stvarima. Činjenica je da je taj neki fešn ili bjuti blog mnogo zastupljeniji. Da bismo bili lepi spolja moramo raditi na sebi iznutra. Ono što imate je dragoceno, ono što nosite u sebi je dragoceno. Sve ostalo je prolazno, možemo malo šminkom da doteramo. Postoji toliko kanala i časopisa gde možete stvarno da radite na svojoj ličnosti i da sutra vi postanete taj isti influenser i da vidite da nije sve u materijalnom. Činjenica je da se neke stvari propagirau ali ti influenseri su svojim radom došli do toga. Na početku svoje Instagram karijere, ako to možemo tako nazvati, radila sam besplatne promocije, kao većina influensera danas, jer ste zadovoljni samo poklonima koje dobijete i mogućnosti da probate nove proizvode širom sveta a da niste ni znali za njih. U nekom trenutku krene nabolje i penjete svoj rad na viši nivo. Svakako je uspeh i u mentalnoj jačini osobe. Treba svaki dan biti raspoložen, spremiti se za slikanje, otići na milion ugovorenih sastanaka. A sve to iziskuje vreme. Zamislite da tako radite, dve, tri godine bez ičega, ikakvog poklončića, znači da to volite. To materijalno vam kasnije dođe na naplatu zato što ste vredno radili. To neke ljude provocira jer oni ne vide šta je sve taj influenser prošao, nego vide samo otvaranje paketića.
Verujem pratiocima
Da li planirate da osmislite još neki proizvod koji će biti potpisan vašim imenom?
- Naravno. Imam jako puno ideja. Kada probam neki proizvod i kada radimo na njemu ja želim tu istu impresiju kod drugih žena, trenutno u Srbiji, a nadam se kad kompanija poraste i svuda u svetu. Želim da svaka devojka ima taj neki proizvod koji će za nju biti „vau“ u svom neseseru i to je ono što ću pokušati da uradim sa svakim narednim proizvodom. Neću vas slagati, bilo je preteško pokrenuti liniju sjajeva. U više navrata sam imala omanje nervne slomove, bila na ivici da odustanem. Toliko je tu malih sitnih prepreka, detalja za koje zapnem i ne mogu dalje, dok to ne rešim jer želim da sve bude perfektno. Osam, devet meseci sam radila na pakovanju, na bočici, na logu, boji pakovanja. Verovatno će svaki naredni proizvod ići malo brže, jer sam sad već prošla školu šta treba raditi, a šta ne. Želim da prvi proizvod proba što više devojaka i da postanemo prepoznatljivi po kvalitetu. Ništa ne radim bez dogovora sa mojim pratiocima. Ja njima jako verujem. Uvek ih pitam za mišljenje. Još dok je sve bilo u procesu proizvodnje, oni su glasali putem Instagram anketa i ja sam zaista na osnovu toga birala boje karmina. To je veliki broj ljudi koji može da vam pomogne ako ste pod stresom, zbunjeni. Oni budu zaista prijatelji u tom trenutku i pomognu.
Gostovali ste u raznim muzičkim spotovima. Da li je takva vrsta pojavljivanja u medijima doprinela onome što danas radite tačnije poslu blogera?
-Ne, da budem iskrena. Možda u nekom trenutku, ali kad sam otprilike ostvarila ovde sve snove, želela sam da budem na bilbordu i bila sam, na naslovnoj strani i bila sam. To ostvarite i bude super. U tom trenutku sam otprilike, nakon što sam to ostvarila u Srbiji odlučila da otputujem pa da vidim da li to mogu da ostvarim na nekom drugom tržištu. Što i nije bila najsjajnija ideja jer u Kini se nikako nisam provela u svetu modelinga. U nekoj zemlji možete da briljirate, da sve bude na zavidnom nivou, dok u drugoj vaša lepota nije adekvatna - oni bi voleli malo blaže lice, prevelike su im vaše jagodice, usne, oni bi voleli ravnu kosu, a vi imate kovrdžavu i slično.
Posle snimanja muzičkih spotova sam odlučila da otputujem jer ne valja ni kad vas ima previše pošto trošite svoj lik, a to bi trebalo da bude ekskluziva. Ali danas se sve to menja, ništa nije previše - imamo previše influensera, poznatih ličnosti na modnoj sceni, previše svega... Nekad je bilo dovoljno okačiti fotografiju, sada više to nije dovoljno, sada mora i Jutjub kanal i još hiljadu drugih stvari.
Jana Vukojević