VLADIMIR GAŠIĆ, MODNI BLOGER Muškarci su sve više otvoreni ka modi
Modni bloger Vladimir Gašić iz Novog Sada se na društvenim mrežama predstavlja pod imenom „Streetfashion 101“ i u svojim objavama promoviše uličnu modu za muškarce, koja, kada je on počeo da se bavi tim poslom i nije bila toliko popularna i priznata u Srbiji.
Danas je, zahvaljujući svom stilu prepoznatljiv među influenserima, pogotovo zbog toga što ne odstupa od ulične mode pa je svaki komad koji ponese specifičan i njemu svojstven.
Njegove odevne kombinacije svakodnevno lajkuje blizu 78,5 hiljada ljudi na Instagramu, a budući da sarađuje sa nekim od najčuvenijih brendova na fotografijama neretko promoviše garderobu i obuću koju možemo da vidimo na ulicama grada. Pre nekoliko godina je praktično iz dosade pokrenuo svoj blog, a kako je i Jutjub u opisu posla influensera Vlada je postao i Jutjuber, ali i stilista kojeg često angažuju za različita snimanja i modne događaje. Zbog toga što je za nešto više od četiri godine postao jedan od najpraćenijih modnih blogera u Srbiji, upitali smo ga da li se odnos prema poslu od tada promenio i koliko je ono čime se bavi danas zahtevno.
– Mnogo se promenilo, ne samo moje viđenje ovog posla nego i na celu industriju jer smo toliko napredovali od mojih početaka 2014. do danas. Ljudi su mnogo otvoreniji i prihvataju da je ovo naš posao. Neću da kažem da je dostiglo vrhunac jer definitivno nije, ali, generalno, ljudi su okej sa idejom posla influensera, blogera i jutjubera. Drago mi je da sam krenuo kada nije bilo naših blogera. Ovaj posao je postao zahtevan. Iziskuje puno radno vreme, mada praktično i nemam radno vreme, uvek sam na internetu. Iako nemam posao od 9 do 17 časova, nemam ni slobodan dan, jer uvek moram da budem prisutan kako bi moj posao napredovao, tako da je u tom smislu mnogo zahtevnije nego što je to bilo na početku kada je meni to bilo bezazleno i kada sam ovo radio zbog ljubavi, kada nisam ni znao da ovo može da postane posao. Ipak, ne bih ga menjao i baš volim svoj posao i drago mi je što se toliko ljudi povezalo sa mnom i što sam napravio bazu ljudi koji me prate zbog mog stila i toga šta ja prezentujem na društvenim mrežama tako da ne mogu da se žalim – rekao je na početku intervjua za „Dnevnikov“ TV magazin Vladimir Gašić.
Izjavili ste da na svoj blog „Streetfashion 101” gledate kao na svojevrsni dnevnik. Koliko se vaš stil promenio od kako ste počeli da pišete blogove i snimate vlogove?
– Donekle to i jeste bio dnevnik, i dalje jeste. Međutim, nisam više toliko aktivan na blogu kao primarnoj društvenoj mreži, nego sam se prebacio više na Instagram i Jutjub, gde je mojim pratiocima mnogo jednostavnije da uđu svaki dan i pogledaju šta sam ja nosio. Što se tiče mog stila, on se od samog početka mnogo promenio. Drago mi je što i dalje imam blog pa mogu da vidim kako sam na početku izgledao, kada sam objavio prvi autfit i koliko se on do sada izmenio. Donekle je suština ista, to je taj neki ulični fazon koji sam od početka hteo da unesem u svakodnevicu onih koji me prate, ali sam mnogo napredovao i naučio kroz ovaj posao. Naučio sam i trikove od dosta ljudi sa kojima sam radio. Sve je to generalno isto, ali unapređen je moj stil koji se nije menjao. Nisam odskočio od uličnog stila do klasike.
Kako je došlo do toga da danas sarađujete sa mnogih modnim brendovima? Šta mislite zašto su odabrali baš vas da promovišete njihove brendove?
– Ni sam ne znam kako je sve to krenulo. Prva moja saradnja na koju sam bio jako ponosan je bila sa Njujorkerom, posle toga je usledio Adidas koji me je primio u svoju porodicu i sa kojim sam krenuo da radim još kada sam imao 1.000 pratilaca. Uvek kažem da nije bitno koliko imate pratilaca, već ukoliko vi od početka radite kreativno i u svom fazonu brend će to prepoznati. Tako se desilo i meni sa gomilom brendova sa kojima sada radim. Iskreno, ne znam zašto su odabrali mene. Uvek će svi reći za sebe da je to zbog njihove unikatnosti i stila, ali nikad ne možete da znate šta je brendu u glavi. Postoji brend koji hoće samo one koji imaju brojke, a postoje i oni koji hoće one koji su kreativni. Od kako sam krenuo u sve ovo počeo sam da sarađujem sa modnim brendovima o kojima sam mogao samo da maštam i koje sam pratio i kupovao pre.
Vaš stil oblačenja je poprilično autentičan u odnosu na druge. Da li ono što oblačite u potpunosti oslikava vas i vaš karakter ili je stvar trenutne inspiracije?
– Definitivno je moj stil nešto što mene oslikava svakodnevno i ne prihvatam saradnje koje nisu u vezi sa mojim stilom. Generalno se trudim da sve to bude u mom stilu i sve što ja ljudima koji me prate na Instagramu i Jutjubu prezentujem je nešto što svakodnevno nosim. Nikada mi se nije desilo da sam nešto obukao samo za fotku ili zato što je kul, nego je to nešto što nosim i što su moje lične stvari. Nikada nisam želeo da kreiram sliku da nosim nešto samo radi trenda već trendove prilagođavam sebi kroz svoj stil.
Za posao influensera je veoma važna fotografija. Koliko vremena posvećujete fotografisanju i editovanju fotografija?
– Generalno fotografije prodaju u ovom poslu tako da u poslednje vreme od kako sam to shvatio sam krenuo više i da ulažem truda, vremena i novca. Trudim se da nekako sve uklopim uz moj fid na Instagramu, ali da i dalje budem veran sebi i da imam svoj prepoznatljiv stil, tako da mnogo ulažem u editovanje i fotografisanje. Volim da to sve slažem i vidim kako će red na Instagramu da mi izgleda, da mi se tri slike slažu sa prethodne tri, pa mi to oduzima možda najviše vremena u ovom poslu.
Neon boje - hit sezone
Šta je po vašem mišljenju hit ove sezone kada je muška moda u pitanju i šta bi svako od nas trebalo da ima u svom ormaru?
– Govorio sam i pre i neću da kažem da sam ja to izmislio, ali neon će biti hit ove sezone, kako za muškarce tako i za žene. I full-neon outfiti i neon komadi, ali definitivno u svom ormaru treba da imate nešto neon, bilo da je to rolka, duks, džemper, patike i vidim da je to krenulo već polako, tako da sam jako uzbuđen zbog toga.
Jesu li muškarci u Srbiji danas modno osvešćeni?
– Polako krećemo da se rešavamo stereotipa i predrasuda kada su u pitanju muškarci u modi. U poslednje vreme sam primetio da je svima bitno da dobro izgledaju ili da vode taj „Instagram” život i da tu kul izgledaju. To je donekle i bila moja ideja kada sam kretao u sve ovo. Želeo sam da pokažem da možeš da budeš super kul obučen, da se baviš modom, a da pri tome ne budeš meta predrasuda, iako se to i dalje dešava. Ali, ne znam… da li su modno osvešćeni u potpunosti? Većina jeste, ali nisu na nivou na kom bih ja želeo da ih vidim i nisu na nivou na kom je u svetu. Puno muških blogera u svetu postoji, dok sam ja kod nas bio među prvima, a možda i prvi. Sada se i muškarci više otvaraju ka tom polju mode i zbog toga mi je drago.
Ulična moda poslednjih godina je doživela pravu ekspanziju. Koliko se vama dopada ono što mladi nose na ulicama grada?
– Da, ulična moda je definitivno postala svakodnevica što bi i trebalo da bude, ali je postala i svakodnevica i mnogim luksuznim brendovima i onima koji nisu bili street style. Sve se bazira na street styleu i takve fotografije su one na kojima se mogu videti hit komadi sezone. Uglavnom mi se dopada šta ljudi na ulici nose. Video sam da mnogo ljudi npr. u Beogradu ulaže u uličnu modu i da brinu o tome kako će izaći na ulicu. Obradovao sam se kad je krenula ekspanzija street style-a. Srećan sam što smo krenuli ka tome i što sada svaki brend teži da ga slikaju street style zvezde i da se nosi na ulici, da se prikaže kako je zapravo nosiv, a to je donekle i bila poenta kada sam počinjao sve oko.
Vladimir Bijelić